• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040704326
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات است

کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات است

ایسنا/کرمانشاه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فردا(هشتم تیر) برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه نیز تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، با شهادت آیت الله رییسی، رییس جمهور کشورمان، ایران اسلامی وارد برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری شد و پس از ثبت نام از داوطلبین و بررسی صلاحیت‌ها، کار تبلیغات نامزدها تا هشت صبح امروز(هفتم تیر) ادامه داشت و حالا تنها گام آخر یعنی فرآیند رای گیری مانده است.

آن طور که مسئولین استان کرمانشاه می‌گویند تمهیدات لازم در استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شده و همه چیز آماده برگزاری انتخابات است.

به گفته علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.

 شعبانی افزود: از مجموع شعب اخذ رای در نظر گرفته شده در استان  ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار است.

شعبانی مجریان انتخابات در استان کرمانشاه را نیز بیش از ۳۲ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده است.

وی با بیان اینکه واجدین شرایط این دوره انتخابات افراد بالای ۱۸ سال هستند، گفت: تمامی متولدین هشتم تیر ماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

وی تعداد واجدین شرایط استان در این دوره انتخابات در استان را بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این دوره برخلاف انتخابات مجلس، افراد تنها با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: مهر شناسنامه در این دوره انتخابات حذف شده، بنابراین افراد تنها با همراه داشتن کارت ملی هم و بدون شناسنامه، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

۵۰۰۰ ناظر بر انتخابات نظارت دارند

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه هم از فعالیت پنج هزار ناظر در استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن مفید با اشاره به تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخشی، گفت: چینش عوامل نظارتی در سطح شعب استان انجام شده است. 

مفید ادامه داد: آموزش های حضوری به این افراد داده شده است.

۶۰۰۰ پلیس تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند

 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم با اشاره به آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از شش هزار نیروی پلیس در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر برگزاری این رویداد مهم هستند و حفظ امنیت آن و حراست از آراء مردم را عهده‌دار خواهند بود.

سردار مهدی حاجیان افزود: هر چند نیروهای پلیس کرمانشاه به واسطه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته و اردیبهشت امسال آمادگی لازم را داشتند، اما به دلیل اهمیت انتخابات پیش‌رو و صیانت از آراء مردم، دوره‌های آموزشی مجزایی با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری ترتیب داده شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از شش هزار نیروی پلیس به صورت مستقیم و غیرمستقیم امنیت انتخابات پیش رو در استان را عهده دار هستند، تاکید کرد: تمامی همکاران پرتلاشم بر سر عهد و پیمان خود با مردم هستند و در این کارزار هم با همه توان از آراء مردم حراست می‌کنند.

نظارت ۱۷۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات

رئیس بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۱۷۰ بازرس نظارت بر روند برگزاری  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

غلامرضا مرتضوی گفت: کنترل جریان انتخابات، رعایت قانون، سلامت و صیانت از آراء مردم از مهمترین وظایف بازرسان است.

وی بر رعایت اصل بی‌طرفی و رعایت قانون از سوی بازرسان تاکید و افزود: در این دوره از انتخابات به ازاء هر ۱۰ شعبه اخذ رای یک بازرس اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha