• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040905853
  • خبرنگار : 50181

از بازار رهن و اجاره در کرمانشاه چه خبر؟

از بازار رهن و اجاره در کرمانشاه چه خبر؟

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از رکود حاکم بر بازار رهن و اجاره مشاورین املاک خبر داد و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد قراردادها دیگر در دفاتر مشاور املاک ثبت نمی‌شود.

بابک مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بازار رهن و اجاره آغاز شده اما هنوز به اوج خود نرسیده، اظهار کرد: امسال عمده مالکین و مستاجران برای تمدید قراردادها با یکدیگر توافق می‌کنند.

وی با اشاره به رکود بازار مشاورین املاک، ادامه داد: در سایر موارد نیز مالکین و مستاجران عمدتا در فضای مجازی و برخی سایت‌ها با یکدیگر توافق می‌کنند و قراردادها را نیز یا به صورت دستی می‌نویسند و یا با مراجعه به کافی‌نت، قراردادها را در سامانه «خودنویس املاک» ثبت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد قراردادهای رهن و اجاره دیگر در دفاتر مشاور املاک ثبت نمی‌شود، افزود: این امر باعث می‌شود امکان نظارت بر رعایت سقف ۲۵ درصدی که امسال برای افزایش اجاره بها در نظر گرفته شده، وجود نداشته باشد.

 مرادی با بیان اینکه ثبت قراردادها به صورت دستی و یا توسط کافی‌نت‌ها امکان افزایش موارد کلاهبرداری و اجاره مال غیر را نیز بیشتر می‌کند، گفت: در کنار این موارد معیشت دفاتر مشاور املاک نیز تحت تاثیر قرار گرفته و خطر موج بیکاری در این صنف افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر مالکین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها را در کرمانشاه رعایت می‌کنند نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه در عمده موارد مراجعه به دفاتر مشاور املاک صورت نمی‌گیرد و امکان نظارت وجود ندارد، این سقف ۲۵ درصدی نیز چندان رعایت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه یادآور شد: البته با همکاری دستگاه قضایی، ضمانت‌های اجرایی خوبی برای لزوم رعایت این سقف افزایش ۲۵ درصدی از سوی مالکین در نظر گرفته شده که لازم است در این خصوص اطلاع رسانی دقیق و کاملی هم برای مالکین و هم مستاجران صورت بگیرد تا از حقوق خود مطلع شوند.

 مرادی در ادامه از مستاجران و مالکین خواست حتما قراردادهای خود را به صورت قانونی و در دفاتر مشاور املاک ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند و گفت: از مالکین نیز تقاضا داریم مانند سنوات گذشته شرایط اقتصادی مستاجران را در نظر بگیرند و با آنها همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۶:۳۱

دولت مگه شرایط اقتصادی مارو درک می‌کنه هی مالیات اضافه می‌کنه قیمت خودرو چندبار افزایش میده مصالح ساختمانی گوشت مواد غذایی هر روز افزایش پیدا می‌کنه