• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403040905729
  • خبرنگار : 71567

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی:

راه دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور سخت شد/ شرایط جدید انتقال به دانشگاه های داخل

راه دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور سخت شد/ شرایط جدید انتقال به دانشگاه های داخل

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه قسم می‌خورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است، گفت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور در صورت درخواست برای تحصیل در داخل باید شرایطی را طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. 

غلامرضا حسن زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی دیگر معنی ندارد و ما به شدت با این موضوع برخورد کردیم، اظهار کرد: در این دولت می توانم قسم بخورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دور زدن تحریم توسط عده ای برای ورود به رشته های پرمتقاضی علوم پزشکی نیز گفت: داوطلبانی که برای تحصیل به یکی از دانشگاه های خارج از کشور می رفتند برای برگشت و ادامه تحصیل به دانشگاه های داخل باید در آزمونی که وزارت بهداشت برای سنجش میزان توانایی علمی آنها در نظر گرفته است شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما به هیچ عنوانی نمی توانیم بگوییم برای تحصیل به خارج از کشور سفر نکنند اما اگر این افراد به داخل کشور برگردند شرایطی را باید طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. 

حسن زاده اظهار کرد: اگر دو درصد داوطلبان فوق توانستند بالای ۶۰ درصد نمره آزمون فوق را دریافت کنند می توانند در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داورسازی تحصیل کنند. علاوه بر این دانشجویان موظف هستند ۷۲ واحد درسی خود را در کشور مبدا گذرانده باشند و معدل بالای ۱۵ باشند تا بتوانند درخواست انتقال دهند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: امروزه راه دور زدن کنکور در کشور بسیار سخت است دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی هستند اگر در داخل کشور درس بخوانند راحت تر پذیرفته می شود چرا که به شرایط جدید راه دور زدن کنکور بسیار سخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فقط ۱۱ نفر از کسانی که در آزمون فوق شرکت کردند توانستند بالای ۶۰ درصد نمره برای انتقال به دانشگاه های داخل را کسب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۳

اونهایی که پول دارند کنکور دور می زنند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۴

عزیز اونی که پول داره نیاز به صندلی های قراضه شما ندارد

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۶:۳۰

لطفا یه فکری بایت افزایش ظرفیت دوره های تخصص پزشکی بکنید ، چون مافیای پزشکی اجازه افزایش واقعی و موثر ظرفیت رشته های تخصص پزشکی را نمی دهد و نتیجه کمبود پزشک متخصص و ساعت ها منتظر بودن پشت در مطب دکتر و رفتن از یه شهر به شهر دیگه برای ویزیت پزشک متخصص و... که اصلا این شرایط شایسته مردم شریف ایران نیست . از طرفی فشار کاری و تحصیلی و بی خوابی ها و خستگی ها ... روی دانشجویان تخصص پزشکی باعث اتفاقات تلخی میشود که همگی ریشه در جلوگیری از افزایش موثر ظرفیت تخصص دارد

avatar
دیروز ۲۰:۴۸

اون ایستادن پشت در مطب به خاطر پزشک متخصص خوب هست نه کمبود متخصص. اینقدر پزشک متخصص هست رفتید مطب مستقیم بدون معطلی وارد می شید.

avatar
امروز ۰۸:۱۵

همیشه هم اینطور نیست مثلا پزشک غدد کلا تعدادشون کمه چه در زمینه کودکان و چه بزرگسالان و همین طوراکثر متخصصین گوش و حلق و بینی فقط کسانی رو معاینه میکنن که عمل زیبایی دارندو یا تخصص دندانپزشک در زمینه ریشه درمانی. حداقل تو شهرستانها اینطوره. الان تو استان ما فقط سه نفر متخصص غدد کودکان هستن.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۶:۵۳

اونی که پول داره می‌خره خوبم می‌خره یک ترمم میخونه میره دانشکده های عالی آمریکا و اروپا

avatar
دیروز ۱۹:۵۱

به نظرم اصلا منطقی نیست سهمیه کنکور حذف بشه اونی که توی مناطق محروم زندگی میکنه چه گناهی کرده که امکانات آموزشی خوبی نداره حالا که توی شهر های بزرگ زندگی میکنین انقدر به فکر خودتون نباشین یکمی هم به حال اون آدمی باشید که توی مناطق محروم از بی معلمی خودش داره درس میخونه سهمیه کنکور هم برا همچین ادمیه اگه سهمیه کنکور نباشه خیلی در حق بچهایی که توی مناطق محروم زندگی میکنن و درس مخونن ظلم میشه خواهشا درک کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۷:۳۶

سلام این سهمیه کنکور را بردارین ظلمی است در حق کسی که شب روز در س می خواند وقدر زر را می داند نه کسی که مفت به چنگ می آورد دوروز دیگر می گریزد

avatar
دیروز ۰۸:۳۲

آره خدایی کسایی ک سهمیه دارن حق دیگران رو میخورن. پدرها رفتن جبهه چ ربطی ب بچه داره

avatar
دیروز ۱۴:۰۰

عزیزانی که میگن سهمیه رو بردارید،خب اگر اینجوریه باید سهمیه بنزین و گاز و برق ..... همه برداشته بشه دیگه، ضمنا خانواده ایثارگران باید یه تفاوت کوچولو با بقیه خانواده ها داشته باشن چون اجازه ندادند ایران ما دوباره توسط اعراب اشغال بشه اونها جونشون رو کف دستشان گذاشتن حالا امتیازات کوچولو رو میخواین بردارین؟؟پدره رفته جبهه حالا الان امیدش به فرزندشه......نکته بعدی برید ببینید توی دانشگاه های تاپ چند تا دانشجو ایثارگر وجود داره تعدادشون خیلی کمتره بعد شما گیر دادید به اینا .

avatar
امروز ۰۶:۳۶

کسی که درس نخونه با سهمیه هم به جای نمی رسه .

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۱۷:۵۰

حالا نکه همه دانشجویان پزشکی داخلی نخبه هستن . الان خیلیا با رتبه های نجومی با سهمیه خاص دارن پزشکی میخونن

avatar
دیروز ۰۶:۲۰

تقاضای عاجزانه جهت برداشتن سهمیه ها را داریم . واقعا بی عدالتی است .

avatar
دیروز ۱۰:۲۵

استفاده از سهمیه در هر رشته ای برای قبولی در کنکور بی عدالتی محض است.

avatar
دیروز ۱۲:۰۱

سلام. لطفا درمورد چگونگی برگشت دانشجویان پیراپزشکی ازجمله فیزیوتراپی، به داخل کشور جهت ادامه تحصیل و کار ،نیز توضیح دهید.

avatar
دیروز ۱۵:۳۷

میخرن خوب هم میخزن شما بی خبرید