• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99040100728
  • خبرنگار : 50184

دادستان کرمانشاه:

برای پرداخت مطالبات 500 مالباخته دیگر پرونده "گلیم و گبه" بدنبال فروش اموال متهم هستیم

برای پرداخت مطالبات 500 مالباخته دیگر پرونده "گلیم و گبه" بدنبال فروش اموال متهم هستیم

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: برای پرداخت مطالبات 500 مالباخته دیگر پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان بدنبال به مزایده گذاشتن و فروش اموال باقی مانده متهم از جمله یک فرش نفیس گرانقیمت هستیم.


شهرام کرمی در نشستی خبری که امروز (اول تیر) به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، به بیان آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان پرداخت و گفت: هرچند تشکیل این پرونده در چندسال اخیر وقت زیادی را از دستگاه قضایی استان گرفت، اما تلاش‌های گسترده و مناسبی‌برای پرداخت مطالبات و رد مال یازده هزار مالباخته پرونده انجام شد. 

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مطالبات این مالباختگان را پرداخت کنیم، اقدام به شناسایی، توقیف، نگهداری و فروش بخشی از اموال متهم پرونده کردیم و توانستیم مطالبات بخش زیادی از آنها را بپردازیم. 

دادستان کرمانشاه بااشاره به اینکه مطالبات 500 مالباخته این پرونده هنوز پرداخت نشده، افزود: کل رقم مورد نیاز برای پرداخت تمام مطالبات شکات باقی مانده حدود 23 میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم با فروش و مزایده گذاشتن اموال باقی مانده از متهم این مطالبات نیز پرداخت شود. 

وی اظهار کرد: در میان اموال باقی مانده فرش نفیسی قرار دارد که امکان به مزایده گذاشتن آن در استان وجود ندارد، برای همین مکاتباتی را با دادستان کل کشور داشته ایم تا آن را در یک نمایشگاه کشوری عرضه و به مزایده بگذاریم.  

کرمی یادآور شد: درصورتی که این فرش به فروش برسد می‌توانیم بخش قابل توجهی از مطالبات باقی مانده مالباختگان را پرداخت کنیم. 

 وی در ادامه به تشریح عملکرد سه ماهه اول امسال دادسرای عمومی و انقلاب استان پرداخت و بابیان اینکه در این مدت 9518 پرونده به دادسرای استان وارد شده، اظهار کرد: طی این مدت علیرغم وجود مشکلاتی همچون شیوع بیماری کووید 19 با تلاش قضات دادسرا 10 هزار و 330 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد. 

وی در ادامه به تمرکز دادسرای استان بر حفظ حقوق عامه در چندماه اخیر هم اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این مدت روی آن تاکید داشتیم، جلوگیری و مقابله با تغییر کاربری های گسترده اراضی در سطح استان بود که درحال تبدیل به موضوعی بغرنج بود. 

دادستان کرمانشاه افزود: هرچند که استان کرمانشاه از دیرباز استانی کشاورزی است، اما در چندسال اخیر حرکت های زیادی توسط افراد سودجو برای تغییر کاربری این زمین‌های حاصلخیر به باغ ویلا، استخر و...شروع شده که این امر علاوه بر اینکه کرمانشاه را از قطب بودن کشاورزی کشور دور می‌کند، باعث از بین رفتن مشاغل زیادی هم در این حوزه شده، بنابراین مقابله جدی با آن را آغاز کردیم. 

وی تاکید کرد: در این راستا، طی سه ماهه گذشته با شناسایی 470 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، اقدام به تخریب و اعاده آنها به وضع سابق کردیم. 

کرمی برخورد با حفر چاه های غیرمجاز را از دیگر اقدامات مهم دادسرای استان در ماه های گذشته عنوان کرد و گفت: از آنجایی که یکی از چالش‌های آینده کشور کمبود آب، خالی شدن سفره های آب  زیرزمینی و منابع آبی خواهد بود، باید روی مدیریت مصرف آب تاکید کنیم و مانع از حفر چاه های غیرمجاز برای جلوگیری از تخلیه آبهای زیرزمینی شویم، براین اساس از ابتدای امسال تا به امروز دستور مسدود کردن 65 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق غیرمجاز راصادر کردیم. 

وی در ادامه به اعطای مرخصی به 2456 نفر از زندانیان استان در پی شیوع بیماری کرونا در چندماه اخیر هم اشاره ای داشت و گفت: باتوجه به اینکه در بحث کرونا هر جا که کلونی جمعیت باشد، شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در زندان‌های استان در کنار رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، بنا به‌تشخیص رئیس قوه قضائیه و ستاد مقابله با کرونا نیمی از ظرفیت زندانهای استان را با اعطای مرخصی به 2456 زندانی خالی کردیم. 

دادستان کرمانشاه افزود: اعطای این مرخصی تنها به زندانیانی تعلق گرفت که خطرناک نبودند و احساس کردیم که برای جامعه خطری ندارند. 

وی بابیان اینکه به 609 زندانی هم مرخصی پایان حبس اعطا شد، تصریح کرد: همچنین طبق عفو مقام معظم رهبری در عید نوروز و نیمه شعبان به تعدادی از زندانیان، 332 زندانی کرمانشاهی هم مشمول این عفو شدند. 

به گفته کرمی 76 زندانی در زندان های کرمانشاه هم با شیوع بیماری کرونا بصورت مشروط آزاد شده اند که درصورت ارتکاب دوباره جرم، مجازات جرم قبلی و جدید هر دو برایشان اعمال خواهد شد.

وی در ادامه به ساماندهی حوزه اجرای احکام کیفری دادسرای استان هم اشاره کرد و گفت: تا چند ماه پیش فضایی بی نظم با تعداد نیروی انسانی پایینی در این بخش داشتیم و از آنجایی اجرای احکام کیفری بخش مهمی در دادسرا محسوب می‌شود، برای همین با کمک رئیس کل دادگستری تعداد قضات آن را افزایش  و یک نظم و سامانی را به این بخش دادیم که نتیجه این تغییرات را با بهبود عملکرد اجرای احکام کیفری می‌بینیم. 

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به پدیده نزاع های خیابانی در کرمانشاه پرداخت و گفت: وقوع نزاع در خیابان های کرمانشاه معضلی است که باید از دو بعد به آن بپردازیم، ازیک بعد ما به عنوان دستگاه قضایی به عنوان یک پدیده ای که واقعیت دارد و اتفاق می‌افتد با آن برخورد قاطع، جدی و قانونی می‌کنیم، اما از سوی دیگر یک بعد روانی داریم که ناشی از بزرگ نمایی است که از نزاع های خیابانی کرمانشاه انجام می‌گیرد. 

وی با تاکید براینکه باز نشر مکرر نزاع های خیابانی در کرمانشاه جز تضعیف جایگاه استان در کشور نتیجه ای بدنبال ندارد، تصریح کرد: کرمانشاه از نظر جمعیتی نهمین استان پر جمعیت کشور است و با این وجود باید از حیث وقوع جرم هم رتبه نهم را داشته باشیم، اما اینگونه نیست و وضعیت بهتری داریم. با این وجود شهرهایی هستند که جمعیت کمی دارند و آمار نزاع های آنها بالاست، با این وجود خبری از نزاع های خیابانی آنها منتشر نمی‌شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha