• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050301492

يك استاد دانشگاه: با روزه گرفتن مقابله با مشكلات را ياد بگيريم

يك استاد دانشگاه: با روزه گرفتن مقابله با مشكلات را ياد بگيريم

يك استاد دانشگاه گفت: در تمامي آيات و روايات قرآني و اسلامي تاكيد فراواني شده كه در برابر تمامي مشكلات زندگي (مادي و معنوي) صبر كنيم و براي تقويت صبر بهترين راه گرفتن روزه است.

يك استاد دانشگاه گفت: در تمامي آيات و روايات قرآني و اسلامي تاكيد فراواني شده كه در برابر تمامي مشكلات زندگي (مادي و معنوي) صبر كنيم و براي تقويت صبر بهترين راه گرفتن روزه است.

زهرا كياني‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: اين ماه مبارك ماه رحمت، مغفرت و نزول بركت الهي است و خداوند وعده داده كه در اين ماه گناه بندگان را مي‌آمرزد، ولي در اين ماه فقط ملاك نخوردن و نياشاميدن نيست بلكه بايد اعضاي بدن، اعمال و رفتار ما هم روزه‌دار باشد.

وي افزود: گرفتن روزه و خواندن نماز كه تاكيد فراواني هم بر انجام آن شده از اعمال ظاهري اين ماه هستند. ما بايد پا را فراتر نهاده و به حداكثرها كه تقويت روح و روان آدمي است برسيم. ما بايد كمال انسانيت را در اين ماه تقويت كنيم. به دليل اين‌كه اگر ما انسان‌ها كاري را چند وقت ادامه دهيم ملكه‌ ذهن ما مي‌شود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: براي رسيدن به اين كمال انسانيت بهترين پيشنهاد اين است كه از ساده‌ترين كارها شروع كنيم مثل انفاق كردن از هر چيزي كه دوست داريم و از كارهايي كه از آن‌ها منع شده‌ايم دوري كنيم، اين كارها باعث مي‌شود كه كرامت و شأن انسانيت كه شايسته‌ وجود آدمي است حفظ شود.

كياني‌فرد با اشاره به اين‌كه «در اين ماه تاكيد زيادي بر اطعام دادن شده است» تصريح كرد: افطاري دادن به معناي انفاق كردن هم هست و اين انفاق مي‌تواند شامل خيلي چيزهاي ديگر غير از خوردن هم باشد. مثل كمك فكري و روحي به همنوع كه روح او را سيراب كنيم و يا انفاق از وقت، مال، افكار، دستگيري از ايتام و در كل نيازمندان جامعه كه اين‌گونه انفاق‌ها بهترين‌هاي اين ماه هستند.

وي با بيان اين‌كه «اين ماه اثرات اجتماعي زيادي هم دارد» عنوان كرد: در اين ماه آثار جرم و جنايت كاهش مي‌يابد و حتي نوع پوشش افراد جامعه هم بهتر مي‌شود. شايد بتوان دليل آن را اين‌گونه بيان كرد كه دائما در ذهن افراد جامعه تداعي مي‌شود كه «عالم محضر خداوند است» و نبايد در اين عالم خطايي از ما سر بزند.

كياني‌فر تصريح كرد: ما بايد در كل ايام سال خداوند را در زندگي خود ببينيم و همه‌ كارهايمان را فقط براي رضاي خداوند انجام دهيم و در اين ماه علم خود را نسبت به كارهايمان بالا ببريم و چرايي اعمالمان را بفهميم تا در ذهن ما نهادينه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha