• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050703620

/ما و ماه مهماني خدا/

آيت‌الله تسخيري در گفت‌وگو با ايسنا: ماه رمضان اردوي تربيت احساسات انسان است

آيت‌الله تسخيري در گفت‌وگو با ايسنا: ماه رمضان اردوي تربيت احساسات انسان است

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام گفت: امت اسلامي بايد با استفاده از فرصت ماه رمضان حامل قرآن و تعاليم آن به كل بشريت باشند.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام گفت: امت اسلامي بايد با استفاده از فرصت ماه رمضان حامل قرآن و تعاليم آن به كل بشريت باشند.

آيت‌الله محمدعلي تسخيري در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: ماه رمضان يك اردوي جهاني تربيتي است كه خداوند براي تمام مسلمانان فراهم كرده كه وارد اين اردوي الهي شوند و سر سفره ضيافت الهي بنشينند و خود را تربيت كرده و انسانيت خود را قوي‌تر كنند.

وي با بيان اين‌كه «ماه رمضان فرصتي است تا انسان تاكيد كند كه در خط انبياء و مسير تحقق تكامل اسلامي قرار بگيرد» افزود: همه اخلاق اسلامي، اخلاص،‌ عواطف انساني، انفاق و جهاد در رمضان تجلي مي‌يابد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام يادآور شد: ماه رمضان ماه قرآن است و اين پيام را مي‌دهد كه حمل قرآن نياز به تربيت نفس و تقويت اراده انسان دارد و روزه‌داري تربيت انسان براي تقويت اراده خود در سايه رضاي الهي و تقرب الي‌الله است.

آيت‌الله تسخيري با اشاره به اين‌كه «همه اين ويژگي‌ها در كنار دعا و احساس نياز انسان به خداوند و لطف او در تربيت او دخيل است» تصريح كرد: ماه رمضان فرصتي براي گرفتن جوايز الهي است. اين ماه دنيايي از تربيت و اردويي براي تربيت احساسات انسان و رابط بين عواطف و احساسات او است.

وي همچنين با بيان اين‌كه «ماه رمضان پيام‌هاي زيادي براي امت اسلامي دارد» گفت: اولين و مهمترين پيام ماه رمضان اين است كه بايد امت اسلامي حامل قرآن باشد و حمل قرآن به معناي اجراي تعاليم آن و رساندن اين تعاليم به كل بشريت است و اين نياز به صبر، تحمل و اراده قوي دارد.

رييس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: يكي از پيام‌هاي ديگر ماه رمضان اين است كه بايد عقايد و عواطف انسان هماهنگ و منسجم باشد يعني انسان نمي‌تواند مدعي اعتقاد به توحيد و اسلام باشد اما اخلاق اسلامي را در وجود خود زنده نكند، همانطور كه در آن ذكر شده كه هر كسي كه عاطفه ندارد و يتيم را آزار مي‌دهد و مسكين را اطعام نمي‌كند آن فرد تكذيب‌كننده به دين است.

آيت‌الله تسخيري در پايان تاكيد كرد: اميدواريم خداوند كمك كند در اين ماه گوش شنوا و دل آگاهي داشته باشيم تا بتوانيم پيام‌هاي والاي ماه رمضان را دريافت كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha