• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060704223
  • منبع : نمایندگی همدان

در ششمین روز از هفته دولت رقم خورد؛

افتتاح کارگاه تولید ادوات کشاورزی در نگارخاتون

افتتاح کارگاه تولید ادوات کشاورزی در نگارخاتون

ایسنا/همدان همزمان با ششمین روز از هفته دولت، کارگاه تولید ادوات کشاورزی در ناحیه صنعتی روستای نگارخاتون و ساختمان فرمانداری شهرستان فامنین با حضور نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، استاندارهمدان، فرماندارفامنین و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان چهارشنبه ۷ شهریور در حاشیه افتتاح کارگاه صنعتی روستای نگارخاتون با بیان اینکه شهرستان فامنین ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در مسیر رشد و پیشرفت است، گفت: از ابتدای دولت برنامه‌ریزی برای رونق منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد شهرستان فامنین در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی پتروشیمی ابن‌سینا نیز در سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه  سعی کردیم برنامه‌محور و با نقشه راه حرکت کنیم و ابتدا زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت صنایع و توسعه شهرک‌های صنعتی اقدامات خوبی در فامنین صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر باید در دستورکار مدیران باشد.

 استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به تخصص دانشگاه‌ها به آنها مأموریت تخصصی محول شد و علوم دانش‌بنیان، فناوری‌های نوین و پارک علم و فناوری توسعه پیدا کرد، افزود: در دانشگاه‌های بوعلی و علوم پزشکی پردیس‌های فناوری شکل گرفته و محصولات بسیار خوبی در حال تولید و تجاری‌سازی دارند.

وی گفت: توجه به زیرساخت‌های راه، راه‌آهن، هتل‌سازی، ثبت جهانی هگمتانه و معرفی یک‌هزار و ۹۰۰ جاذبه گردشگری و تاریخی در راستای توسعه گردشگری نیز انجام شده است.

عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، اظهار کرد: خدا را شاکریم که توسعه شهرستان فامنین را روز به روز جدی‌تر در حال مشاهده هستیم و امروز این موضوع به یک دغدغه مهم در بین مسئولان استانی و شهرستانی تبدیل شده است.

صوفی با تاکید بر اینکه فامنین در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت ظرفیت ایده‌آلی دارد، افزود: فامنین چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز به پویایی و اهتمام بیشتر دارد. در حوزه اشتغال، اتفاقات خوبی در چند سال گذشته فامنین رخ داده و با ترسیم یک نقشه راه برای توسعه این شهرستان، بدون تردید مسیر پیش‌رو هموارتر خواهد بود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناحیه صنعتی نگارخاتون یک پایگاه مناسب برای رونق اشتغال و چرخه تولید در منطقه است، تصریح کرد: مردم منطقه اطمینان داشته باشند که در چهار سال پیش‌رو برای آنچه که لایق آنهاست، تلاش خواهم کرد.

وی همچنین در حاشیه افتتاح ساختمان فرمانداری فامنین، با بیان اینکه پروژه ساختمان فرمانداری شهرستان فامنین به دغدغه چند ساله مردم فامنین و ماماهان تبدیل شده بود، گفت: امیدوارم تصمیماتی که در این ساختمان اتخاذ می‌شود، به شکوفایی و توسعه بیشتر شهرستان منجر شود. این ساختمان مغز مدیریتی شهرستان است و مسئولان باید از این پس بیشتر برای پویایی فامنین و ماماهان تلاش کنند.  

به گزارش ایسنا، کار ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و امروز با حضور نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان، امام جمعه فامنین و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.این ساختمان در زمینی به مساحت حدودا هفت هزار مترمربع احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha