• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062314325
  • خبرنگار : 50471

امام جمعه موقت همدان:

شرایط ازدواج برای جوانان آسان شود

شرایط ازدواج برای جوانان آسان شود

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان گفت: شرایط ازدواج در جامعه باید برای جوانان آسان شود تا جوانان ازدواج را یک قله فتح نشدنی برای خود تصور نکنند و به فرموده پیامبر اسلام بهترین ازدواج آنهایی است که آسان‌تر باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان روز جمعه ۲۳ شهریور  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان، اظهار کرد: دهم ربیع‌الاول سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه (س) است و پیام این مناسبت این است که شرایط ازدواج از جمله مهریه‌ها، جهیزیه‌ها و.... را آسان کنیم تا جوانان بتوانند به آسانی ازدواج کنند.

فاضلیان به مناسبت ۱۲ ربیع‌الاول اشاره و اظهر کرد: ۱۲ ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت است و در حال حاضر مهمترین چیزی که جامعه کنونی ما به آن نیاز دارد وحدت است.

وی با اشاره به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، نیز تصریح کرد: امام حسن عسگری در این خصوص فرمود کسی که خدا و ائمه را قبول داشته باشد ولی فرزند من امام زمان‌(عج) را قبول نداشته باشد مثل آن آدمی است که تمام انبیا و اولیا را قبول داشته باشد ولی نبوت پیامبر اسلام را قبول نداشته باشد. 

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: همچنین امام حسن عسگری(ع) فرمود آن کسی که منکر امام زمان(عج) باشد در واقع منکر خاتم‌الانبیا حضرت محمد(ص) شده و فرزند من غیبتی خواهد داشت که در آن زمان افراد بسیاری منحرف و گمراه می‌شوند، مگر کسی که خدا او را نگهداری کند. 

فاضلیان در بخش دیگری از خطبه‌ها، به سفر اخیر ریاست جمهوری به کشور عراق اشاره و اظهار کرد: سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق به عنوان اولین سفر ایشان پیام‌آور چند نکته است که پیام اول این سفر این است که کشورهای اسلامی باید با هم متحد باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کشور همسایه ما عراق که بسیار مهمان‌نواز هستند و دیدید که در اربعین چه کردند و چگونه از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کردند و  این سفر ریاست جمهوری برای تشکر از این خدمات‌ نیز است و مهمتر از همه برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی و تقویت جبهه مقاومت است.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی ید واحده شوند دشمنان در مقابل این ید واحده هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و اگر ما امت‌های اسلامی دست به دست هم بدهیم اسرائیل و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

فاضلیان تاکید کرد: در حال حاضر مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین و حماس و کودکان و زنانی هستند که همچنان قتل‌عام می‌شوند و متاسفانه دنیا و سران استکبار از این ستمگران پشتیبانی می‌کنند که امیدوارم به زودی همه این ستمگران نابود شوند.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha