• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062214062
  • خبرنگار : 50037

یادواره ۳۳ شهید روستای «سورتجین» رزن برگزار شد

یادواره ۳۳ شهید روستای «سورتجین» رزن برگزار شد

ایسنا/همدان سی و نهمین یادواره ۳۳ شهید والا مقام روستای سورتجین شهرستان رزن با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان و اهالی این روستا شامگاه پنج شنبه ۲۱ شهریور ماه در گلزار شهدای سورتجین برگزار شد.

فرماندار شهرستان رزن شامگاه پنجشنبه ۲۲ شهریور در این مراسم معنوی با بیان اینکه شهدا الگوهای همیشه زنده تاریخ هستند، گفت: برای تربیت نسل آینده به برگزاری یادواره شهدا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه نیازمندیم.

علی اصغر غفاری آثار ادامه داد:یادواره شهدا برای ما مدیران، مسئولین و خادمان تجدید بیعت با آرمان های این عزیزان بوده و تلنگری است تا ادامه مسیر شهدا را طی کنیم و استمرار ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه مادران، پدران، خواهران و برادران شهدا با حضور در این یادواره ها خاطرات عزیزان شهید خود را دوره می‌کنند، تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان در چنین فضای روحانی و معنوی موجب آن بوده که بیش از گذشته با بصیرت، آرمان ها و افکار و بینش شهدای ایران اسلامی آشنا شده و همواره با الگو قرار دادن شهدا به عنوان قهرمانان بزرگ تاریخ ایران ادامه دهنده راه آنان باشند.

غفاری آثار با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی در دنیا و منطقه را مرهون شهدا هستیم، اظهار کرد: تکریم و تعظیم شهدا بر همگان واجب و لازم است چرا که آنان زنده و نظاره‌گر همه امور و احوال ما هستند.

وی خانواده شهدا را چشم و چراغ ملت دانست، بیان کرد: اگر به سیره و روش و مسلک شهدا توجه داشته باشیم به طور قطع امید به آینده و تقویت عزت و افتخار و سربلندی رقم خواهد خورد.

غفاری آثار با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا گفت: تبیین چرایی حماسه‌آفرینی و جانفشانی شهدا برای تامین و تحقق امنیت ، آرامش ، آسایش و عزت و افتخار فعلی کشور برای نسل‌های جوان ضرورتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

اجرای گروه سرود یاوران مهدی (عج)،روایت گری دفاع مقدس از جمله برنامه هایی بود که در این یادواره باشکوه برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، شهرستان رزن دارای ۳۲۰ شهید والا مقام بوده که در بین روستاها روستای سورتجین با ۳۳ شهید بیشترین شهدا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha