• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062113179
  • خبرنگار : 50416

اول مهر هیچ کلاس خالی از معلم در همدان نداریم

اول مهر هیچ کلاس خالی از معلم در همدان نداریم

ایسنا/همدان معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان کمبود فضای آموزشی را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش خواند و گفت: خوشبختانه در دولت شهید رئیسی سه آزمون استخدامی بزرگ برگزار و نیروهای خوبی به آموزش و پرورش استان اضافه شدند و چالش ما خیلی کمتر شده و اول مهر هیچ کلاسی خالی از معلم نخواهیم داشت.

مهدی عابدینی‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، پروژه مهر را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات هر ساله آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: پروژه مهر با این نگاه که بتوانیم ابتدای مهر کم چالشی برای دانش‌آموزان رقم زده و کلاس‌ها و معلمان را آماده کنیم، انجام می‌شود.

وی ثبت‌نام دانش‌آموزان را اولین اولویت پروژه مهر دانست و به کمبود فضای آموزشی به‌عنوان یک چالش مهم در حوزه آموزش و پرورش اشاره  کرد و افزود: به‌دلیل کمبود فضای آموزشی، برخی مدارس دو شیفته شدند که والدین نیز از این موضوع گلایه دارند البته امسال به همت سازمان نوسازی مدارس تعدادی مدرسه افتتاح و به چرخه آموزشی استان افزوده شد.

۲۸ هزار و ۸۶۴ دانش‌آموز کلاس اولی امسال به مدرسه می‌روند

عابدینی‌نیا به ۱۸۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سطح استان اشاره و بیان کرد: از سوی ثبت احوال ۲۹ هزار دانش‌آموز برای ثبت‌نام کلاس اول معرفی شدند و تاکنون ۲۸ هزار و ۸۶۴ دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام و کلاس‌بندی شدند؛ سنجش سلامت تعدادی از دانش‌آموزان نیز هنوز انجام نشده است که والدین آنان باید هر چه سریع‌تر نسبت به نوبت‌گیری و انجام سنجش سلامت اقدام کنند.

وی کمبود معلم را یکی دیگر از چالش‌های چند ساله آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در دولت شهید رئیسی سه آزمون استخدامی بزرگ برگزار و نیروهای خوبی به آموزش و پرورش استان اضافه شدند و چالش ما خیلی کمتر شده و اول مهر هیچ کلاسی خالی از معلم نخواهیم داشت.

بازگشت دانش‌آموزان از مدارس غیردولتی به مدارس دولتی؛ یکی از دلایل کمبود فضای آموزشی

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان یکی از دیگر از دلایل کمبود فضای آموزشی را بازگشت دانش‌آموزان از مدارس غیردولتی به مدارس دولتی از سال گذشته دانست که سبب افزایش ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه شده است و افزود: سعی کردیم با افزایش تراکم تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها تقریبا رضایت دانش‌آموزان و والدین را محقق کنیم.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه گاهی به‌دلیل حجم زیاد تعداد دانش‌آموزان در یک منطقه و تعداد کم مدرسه در آنجا والدین مجبور می‌شوند دانش‌آموزان را در مدارسی با فاصله از محل زندگی خود ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: تا حد امکان مدارس را توجیه کردیم که در مواردی محدوده جغرافیایی مدارس تغییر دهند و دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند.

۲۲ هزار نوآموز در سطح استان امسال به پیش دبستانی می‌روند

وی از برگزاری جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان ورودی به پیش دبستان در تاریخ ۲۶ شهریور ماه خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۲ هزار نوآموز ورودی به پیش دبستان داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز همین تعداد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت فضای آموزشی از بدو تولد تا ۱۸ سالگی به آموزش و پرورش سپرده شده است که تا پیش از این مدیریت و سازماندهی پیش دبستانی‌ها فقط به عهده آموزش و پرورش نبود اما در حال حاضر فقط به آموزش و پرورش سپرده شده است.

عابدینی‌نیا از والدین خواست با ورود به سامانه ملی تعلیم و تربیت و بخش «کودکستان یاب»، اطلاعات کامل کودکستان مد نظر خود از جمله فضای آموزشی و مربیان را بدست آورند تا بتوانند راحت‌تر کودکستان فرزند خود را را انتخاب کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه کودکان متولد نیمه دوم ۹۷ و نیمه اول ۹۸ مستعد رفتن به پیش دبستانی هستند، افزود: پیش دبستانی فضای بسیار خوبی برای آشنایی دانش‌آموز با مدرسه است و رفتن به کلاس اول را برایش راحت‌تر می‌کند؛ دانش‌آموزانی که پیش دبستانی نرفتند، ورود به مدرسه برایشان سخت‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha