• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062113239
  • خبرنگار : 50037

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مرمت و بازسازی بازار قدیمی کبودرآهنگ

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مرمت و بازسازی بازار قدیمی کبودرآهنگ

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کبودرآهنگ از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مرمت و بازسازی بازار قدیمی ۱۱۰ ساله شهر کبودرآهنگ خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فاز سوم مرمت و بازسازی بازار قدیمی ۱۱۰ ساله شهر کبودرآهنگ با اعتباری افزون‌  بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجرا بوده که اجرای این فاز در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مرمت و بازسازی ۷۰ درصد بازار قدیمی شهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل صد درصدی ادامه روند مرمت و بازسازی این بنای تاریخی برای تکمیل صد درصدی ادامه روند مرمت و بازسازی به اعتباری افزون‌بر سه میلیارد تومان دیگر نیاز خواهد بود.

غلامی با اشاره به اینکه بازار قدیمی شهر کبودرآهنگ با قدمت ۱۱۰ ساله تنها بازار سنتی شهر کبودرآهنگ به شمار می‌رود، تصریح کرد: این بازار در سال ۱۳۹۹ به عنوان اثر واجد ارزش به شماره ۱۷۳ ثبت فهرست آثار ملی کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۱۱ هزار نفر از گردشگران و مسافران از جاذبه‌های شهرستان کبودرآهنگ بازدید داشته‌اند، بیان کرد: ۱۵ درصد از گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان در کبودرآهنگ اسکان پیدا می‌کنند.

غلامی افزود: به ترتیب غار علیصدر، باغ وحش و تالاب شیرین‌سو بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در بین جاذبه‌های شهرستان کبودرآهنگ داشته است.

وی در ادامه از پیش‌بینی برگزاری جشنواره گندم برای نخستین بار در شهرستان کبودرآهنگ در سال‌جاری خبر داد و گفت: با توجه به رتبه اول شهرستان کبودرآهنگ در تولید گندم، پیش‌بینی می‌شود امسال برای نخستین بار جشنواره گندم شهرستان کبودرآهنگ در روستای ایده‌لو برگزار شود.

غلامی خاطرنشان کرد: جشنواره و رویدادهای دیگری نیز در شهرستان در سال‌جاری برگزار خواهد شد که البته زمان، تاریخ و مکان این جشنواره‌ها هنوز قطعی نشده و نیاز به هماهنگی دارد.

به گزارش ایسنا، جشنواره انگور،گلرنگ،فرش مهربان و رویداد پنج آبان از جمله جشنواره‌های برگزار شده شهرستان کبودرآهنگ در سال گذشته بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha