• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۲:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403062314349
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

آمل با زلزله ۳.۲ و چلگرد با دو زلزله ۳.۳ و ۳.۸ لرزیدند

آمل با زلزله ۳.۲ و چلگرد با دو زلزله ۳.۳ و ۳.۸ لرزیدند

در هفته گذشته آمل با زلزله ۳.۲ و چلگرد استان چهارمحال و بختیاری با دو زلزله ۳.۸ و ۳.۳ لرزیدند و دوگنبدان استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۳.۹ را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا در آمل استان مازندران زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد ضمن آنکه فاریاب استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ و شوقان استان خراسان شمالی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید. 

همچنین چلگرد استان چهال محال و بختیاری با زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۳.۸ و ۳.۳ لرزید و دوگنبدان استان چهارمحال و بختیاری زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ را تجربه کرد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۷ شهریور

در آمل استان مازندران زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق شش کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری آمل، ۲۷ کیلومتری خوش رود پی و ۲۹ کیلومتری دابودشت بوده است.

فیض آباد استان خراسان رضوی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق شش کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری فیض آباد، ۱۶ کیلومتری شادمهر و ۳۵ کیلومتری بایک این استان گزارش شد.

یکشنبه ۱۸ شهریور

چلگرد استان چهال محال و بختیاری زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق شش کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۳۶ کیلومتری چلگرد این استان و ۳۹ کیلومتری فریدون شهر و ۴۵ کیلومتری افوس استان اصفهان بوده است.

فاریاب استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در هفت کیلومتری فاریاب و ۳۷ کیلومتری بلوک استان کرمان و ۳۲ کیلومتری هرمزگان گزارش شد.

در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و بجنورد استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ رخ داد.

دوشنبه ۱۹ شهریور

در دوگنبدان استان چهارمحال و بختیاری زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در هشت کیلومتری دوگنبدان، ۴۲ کیلومتری باشت و ۴۶ کیلومتری چرام این استان بوده است.

موسیان استان ایلام نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق هشت کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۴۰ کیلومتری موسیان و ۵۱ کیلومتری مورموری استان ایلام و ۵۳ کیلومتری شوش استان خوزستان گزارش شد.

در راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، سرو استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و لالی استان خوزستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

سه شنبه ۲۰ شهریور

در رویدر استان خوزستان زلزله ۲.۷، رودبار استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

نورآباد استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۸ کیلومتری نوآباد، ۲۲ کیلومتری بابامنیر و ۲۳ کیلومتری قائمیه این استان به ثبت رسید.

چهارشنبه ۲۱ شهریور

شوقان استان خراسان شمالی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری شوقان، ۲۱ کیلومتری سنخواست و ۳۹ کیلومتری بجنورد این استان بودده است.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ و جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

پنج شنبه ۲۲ شهریور

در فاضل آباد استان گلستان زلزله ۲.۸، دهرم استان فارس زلزله ۲.۹، شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، رامیان استان گلستان زلزله ۲.۶، اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، رابر استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

فریدون شهر استان اصفهان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق هشت کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه ای در ۲۸ کیلومتری فریدون شهر و ۳۳ کیلومتری افوس استان اصفهان و ۴۱ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری گزارش شد.

جمعه ۲۳ شهریور

در آبدان استان بوشهر زلزله ۲.۸ و بادرود استان اصفهان زلزله ۲.۵ رخ داد.

چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۴ کیلومتری چلگرد این استان و ۳۶ کیلومتری قلعه خواجه و ۵۸ کیلومتری استان خوزستان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha