• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403042013937
  • خبرنگار : 50975

همه چیز در رابطه با لباس فرم مدارس 

همه چیز در رابطه با لباس فرم مدارس 

ایسنا/چهارمحال و بختیاری لباس فرم مدارس و چگونگی طراحی آن یک موضوع بحث‌برانگیز بین دانش‌آموزان، والدین و معلمان است. یکسان بودن فرم دانش‌آموزان اثرات مثبتی مانند بهبود نظم و انضباط، کاهش مشکلات رفتاری و ارتقای احساس هویت و غرور برای دانش‌آموزان دارد. 

به گزارش ایسنا، طرفداران لباس یکسان مدرسه، معتقدند که لباس فرم یک محیط متمرکز بر یادگیری ایجاد می‌کند، حواس پرتی را به حداقل می‌رساند و به ایجاد حس برابری در بین دانش‌آموزان کمک می‌کند. از سوی دیگر، منتقدان فرم مدرسه استدلال می‌کنند که مزایای آن به اندازه کافی قابل توجه نیست که هزینه‌های اجرا یا نقض احتمالی آزادی دانش‌آموزان را توجیه کند.

فضل‌الله بهمنی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با عنایت به لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اهتمام کافی و به منظور توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، بسترسازی حمایت از کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و کاهش هزینه های خانواده الگوی لباس برای ایجاد فضای شاد و نشاط آور در مدارس ساماندهی لباس فرم دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص قیمت‌گذاری لباس فرم مدارس، افزود: گشت‌های مشترک بازرسی متشکل از بازرسین آموزش وپرورش، صمت،اتاق اصناف بر روند تهیه و توزیع لباس فرم دانش‌آموزی  نظارت می‌کنند، گفت: قیمت فرم مدارس براساس شاخص های مختلف و در چندین مرحله و با گذشتن از فیلترهای زیاد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ابتدا اتاق اصناف قیمت را براساس آیتم‌های مختلف از جمله جنس پارچه، مقطع تحصیلی نوع و کیفیت دوخت به اداره صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌کند و اداره صمت بعد از بررسی‌های مختلف، نتیجه را به اداره آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

بهمنی عنوان کرد: پس از ارسال بخشنامه و دستورالعمل مدارس، رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس به عنوان کارفرما و مدیر مدارس به عنوان ناظر با شرکت‌های تولیدی‌ مجاز به عنوان مجری قرارداد را منعقد می‌کنند و کیفیت دوخت و نوع پارچه باید به تایید سرصنف برسد.

وی اضافه کرد: در پایان کارگروهی با مشارکت و دبیری اداره آموزش وپرورش با حضور اتاق اصناف و اداره صمت، قیمت نهایی را مشخص و با تایید اداره صنعت، معدن و تجارت قیمت تمام شده لباس فرم  به مدارس ابلاغ می‌شود.

بهمنی افزود: اتحادیه خیاطان لیست تولیدی‌های مردانه وزنانه را برای آموزش وپرورش ارسال می‌کند و جهت کیفیت نیز نوع پارچه در هر مقطع تعیین و بر درجه یک بودن از هر نوع پارچه تاکید شده است.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در انتخاب فرم مدارس سعی بر آن‌ است که از رنگ‌های شاد استفاده شود، ادامه داد: به جهت عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به سبد خانوار مدارس ترجیحا از رنگ و مدل سال‌های قبل استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha