• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060100018
  • خبرنگار : 71480

توصیه معاون‌اول رئیس‌جمهور درباره انتصابات در دستگاه‌های اجرایی

توصیه معاون‌اول رئیس‌جمهور درباره انتصابات در دستگاه‌های اجرایی

معاون‌اول رئیس‌جمهور درباره انتصابات در دستگاه‌های اجرایی گفت: وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را مورد توجه جدی قرار داده و دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به‌کارگیرند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در جلسه چهارشنبه‌شب هیأت دولت، با قدردانی از اقدامات انجام‌شده از سوی دستگاه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی برای برگزاری شایسته آیین پیاده‌روی اربعین، با بیان این‌که «طبق گزارش‌ها، ارتقای کیفی برگزاری این مراسم امسال نیز ادامه داشته و زوار رضایت بیشتری دارند»، گفت: لازم است از همکاری‌های صمیمانه دولت و مردم عراق نیز در این راستا تشکر کنیم.

وی در ادامه با تبریک به وزرا و آرزوی موفقیت برای ایشان، افزود: در مدت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، شاهد همدلی کم‌سابقه‌ای میان دولت و مجلس بودیم که باید از این بابت از مجلس شورای اسلامی و نیز هماهنگی و یکپارچگی وزرای پیشنهادی قدردانی کنم. این همدلی پیام‌های ارزشمندی به دنبال داشت و نشان داد که وفاق ملی نه صرفا یک شعار، که یک نگاه و رویکرد جدید در حکمرانی است.

وی بالا بودن سطح متوسط آرای نمایندگان مجلس به وزرا را، نشانه همراهی مجلس با رویکرد وفاق ملی دانست که قطعا بازتاب مثبتی در داخل و خارج کشور خواهد داشت و خاطرنشان کرد: حرکت دولت در ۴ سال آینده بر سه محور استوار خواهد بود، یکی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دوم سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و سوم برنامه هفتم توسعه.

معاون‌اول رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «در دولت‌های گذشته گاهی مسائل جزئی وقت زیادی از دولت‌ها می‌گرفت»، بر اهمیت پرهیز از مشغول شدن دستگاه‌های اجرایی به مسائل جزئی تاکید و تصریح کرد: انتصابات در دستگاه‌های اجرایی باید فارغ از قومیت، جنسیت، مذهب و گرایش‌های سیاسی، صرفا بر پایه شایسته‌سالاری باشد. وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را نیز مورد توجه جدی قرار دهند و تلاش کنید دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به‌کارگیری کنید.

وی همچنین به برنامه دولت چهاردهم برای تربیت نسلی جدید از مدیران جوان با همکاری بنیاد نخبگان اشاره کرد و از وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست، نسبت به انتخاب جوانان توانمند و دارای تجربه برای مسئولیت‌ها اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۷

عزیز برادر: شما که خودتان نتوانستید در انتخاب وزرا طبق وعده عمل کنید چه انتظاری از وزرا دارید؟! خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۱۷

پزشکیان در مورد وزرا وعده ای نداد که عمل نکرده باشد‌.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۱

سلام با آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان و کابینه ایشان برای خدمت به ملت عزیز ایران.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۱۱

انشاالله همینطور باشد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۷:۴۴

بسيار انتخاب خوبي کردند فردي باتجربه با سوابق اجراي و بهرانها داخلي کشور اشناست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۲۸

همه را باید بردارن ولی متاسفانه وزیر کشور خوبی انتخاب نکردید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۹:۳۳

وعده های دروغ انتخاباتی داد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۴۳

هر خانواده ای جوان تحصلیکرده بیکار داره شناسایی وبکار جذب کنید حقشون بخدا

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۴۹

امیدوار هستیم حداقل در وزارت بهداشت و درمان یه تحول اساسی صورت گیرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۳:۱۴

باید دید در عمل شایسته سالاری در انتصابات لحاظ می شود اگر همین هم عمل شود خیلی چیزها تغییر خواهد کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۴:۳۹

آقای پزشکیان دقیقا بر اساس وعده انتخاباتی خود عمل کرد و ترکیبی از تمامی گرایش ها را در کابینه قرار داد . اگر غیر این عمل کرد هرگز مجلس همراهی نمی کرد و این نشان از هوش سیاسی رییس جمهور دارد . در انتخاب معاونین هم باید همین رویه باشد .پارتی بازی ممنوع

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۰۰:۲۷

بنظر خیلی ها وزیر ورزش اشتباه انتخاب کردی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۰:۴۵

سلام انشاالله از نخبگان هر شهر برای همان شهر استفاده شود