• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403060100191
  • خبرنگار : 71658

چند نشانه تیروئید کم‌کار

چند نشانه تیروئید کم‌کار

سازمان خدمات سلامت ملی انگلیس تیروئید کم‌کار (یا کم‌کاری تیروئید) را نارسایی غده تیروئید واقع در گردن و جلو نای در تولید مقدار کافی هورمون‌هایی مثل تری یدوتیرونین و تیروکسین تعریف می‌کند که برای تنظیم سوخت‌وساز بدن لازم‌ هستند.

به گزارش ایسنا، بدون میزان کافی از این هورمون‌ها برای تعدیل نحوه ذخیره و استفاده بدن از انرژی، بسیاری از عملکردهای بدن به‌تدریج رو به کند شدن می‌رود و اندام‌های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نشانه‌های مرتبط با کم‌کاری تیروئید به‌کندی بروز می‌کنند و آن‌ها را اغلب به‌سختی می‌توان از سایر بیماری‌هایی که ممکن است با آن‌ مرتبط باشند، تشخیص داد.

به گفته متخصصان، این هفت نشانه شایع عبارت‌اند از: افزایش وزن، خستگی، حساسیت مفرط به سرمای هوا، دردهای عضلانی و مفصلی، خشکی پوست یا نازکی مو، قاعدگی‌های شدید یا نامنظم و افسردگی.

چنانچه با هریک از این مشکلات مواجه شدید، نزد پزشک عمومی‌ خود بروید تا از شما آزمایش عملکرد تیروئید بگیرد که در آن با نمونه‌گیری خون، سطح هورمون‌های بدن را می‌سنجند.

به گزارش ایندیپندنت، اگر کم‌کاری تیروئید درمان نشود، به بیماری قلبی، گواتر و مشکلات بارداری می‌انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۶:۱۲

چرا من با وجود خوردن یک قرص لئوتیروکسین هر روز صبح باز هم تمام علائم بالا را دارم ،با وجود گرمای شدید امسال تابستون چرا من سردمه و بدون کولر با پتو میخوابم ، چرا قطر موهام اینقدر ضعیف و روز به روز کم پشت میشوند و سایر علائم .... چه باید بکنم؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۹:۱۸

دوست عزیز من هم همین طور بودم . دلیلش احتمالا دوز پایین مصرف قرص لووتیروسین توسط شما و مصرف هم زمان با مکمل هاست که تاثیرش را بدتر کم هم می کند . بهتر است آزمایش تیروئید داده و به نزد متخصص غدد رفته تا دوز داروی شما را اضافه کند .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۹:۲۱

نکته دیگر این که از مصرف هم زمان و یا فاصله ی کم این دارو یعنی تیروکسین با داروهای دیگر که تداخل دارویی دارند مثل کلسیم و آهن بپرهیزید و حداقل چهار ساعت فاصله داشته باشد . قرص تیروکسین را هم حداقل یک ساعت قبل از صبحانه بخورید تا تاثیرش کم نشود .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۲:۲۸

جوابت پیش کنه منم این مشکلو داشتم حتی افسرده هم شدم تا اینکه تصمیم گرفتم داروی رو کنار بذارم و به طب سنتی رو آوردم یک متخصص طب سنتی گیر آوردم تشیخصش عالی بود گفت که طبع بدنم سرد و تر هستش یعنی بلغمی که باعث تیروئید کم کار شده و افسردگی و پانیک عصبی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۲:۳۱

بهش داروی گیاهی بهم داد و رژیم غذایی مو عوض کرد به مدت چهار ماه پانیکم افسردگیم و تیروئیدم خوب شد الآنم عالی هستم و فهمیدم که رژیم غذایی ما ایرانیها همش بدبختمون می‌کنه ولی با رژیم درست و حذف غذاهای سرد حتی سرما هم نمیخوریم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۲

باید مصرف دارو را احتمالا افزایش بدید تحت نظر دکتر متخصص غدد مصرف دارو را کنترل کنید با تنظیم سطح هورمون علایم برطرف میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۷:۴۵

سلام من چند ماه پیش متوجه شدم تیرویید کم کار دارم اما هیچ دازویی مصرف نکردم بعد از مدتی ازمایش دادم دکتر گفت هیچ مشکلی نداری ایا امکانش هست ممنون

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۹:۳۳

من آزمایش دادم متوجه شدم کم کاری تیرویید دارم ولی به شدت پشت سرم داغ میشه از شدت گرما هیچ کاری نمیتونم انجام بدم حالت تهوع شدید دارم .قصد بارداری هم داشتم متاسفانه باردار نشدم .با علائم گفته شده تفاوت داره ولی آزمایش گفته شده کم کار هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۱:۳۱

منم تیروئید دارم منتها از نوع پر کارش پدرم و در آورده خستگی خواب آلودگی ریزش مو عرق زیاد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۰

سلام من همه این نشونه ها رو دارم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۹

تحت درمانم ولی تمام علایم رو دارم حتی پزشک ازمایش دید گفته الان تنطیمه ،دارو سر وقت میخورم ولی هنوز تار موهام ضعیفه عرق زیاد میکنم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۶:۴۹

ضمن تشکر از مطالب مفیدتون ممکنه آزمایش خون در تشخیص تیروئید اشتباه کند.وآیا راه حل دیگری برای تشخیص این بیماری هست،؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۴۲

من روزی دوز ۱۵۰ میخورم ولی بازم همه علائم بالا رو دارم ،فکر میکردم افسردگیم از تکرار زندگیه، نگو از تیروئیدمه😥