• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060100196
  • خبرنگار : 50123

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در استان، گفت: از این تعداد ۵۹۳ پروژه کلنگ‌زنی و ۸۰۰ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی حیدری اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۳۹۳ پروژه عمرانی در هفته دولت امسال در استان، اظهار کرد: اعتبار این پروژه‌ها حدود ۱۷ همت بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۱ درصد پروژه‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۸۹ درصد در بخش دولتی انجام شده است، افزود: بیش‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کشور با ۲۱۷ پروژه، وزارت نیرو ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۱۲۰ پروژه، بنیاد مسکن ۸۰ پروژه، آموزش و پرورش ۶۹ پروژه، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۳۹ پروژه، راه و شهرسازی ۳۴ پروژه و صمت ۱۶ پروژه است.

حیدری ادامه داد: عمده پروژه‌های کلنگ‌زنی مربوط به جهاد کشاورزی با ۲۴۴ پروژه، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو ۲۴۳ پروژه، وزارت کشور ۴۴ پروژه و راه و شهرسازی ۲۰ پروژه است، همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی و قابل افتتاح شهرداری‌های استان ۵۵ پروژه بوده است.

وی بیان کرد: عمده پروژه‌های کلنگ‌زنی با ۱۴۰ پروژه مربوط به شهرستان شهرکرد، ۹۶ پروژه شهرستان بروجن و کوهرنگ دارای ۶۹ پروژه و از لحاظ مبلغی بیشترین اعتبار مربوط به شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و بن بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح نیز با ۱۲۱ پروژه مربوط به شهرستان شهرکرد و سپس شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ به ترتیب دارای ۱۰۹ و ۸۶ پروژه قابل افتتاح هستند، همچنین از لحاظ مبلغ بیش‌ترین مبلغ پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ و اردل است.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار عمرانی سالیانه استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۷۰ درصد آن تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدودا ۱۰ همت اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

حیدری در خصوص مطالبات پیمانکاران، گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در حوزه‌های راه و شهرسازی و زیر مجموعه‌های وزارت نیرو است.

به گفته وی، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم و با توجه به اولویت اصلی استان، شهریورماه سال آینده راه‌آهن به پایان برسد که امید است در موعد تعیین شده این اتفاق بیفتد.

اخذ مجوز استخدام نیروهای آتش‌نشانی

در ادامه علی محمدی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص توزیع قیر به شهرداری‌های استان، تصریح کرد: سال گذشته ۸۶۷۱ تن قیر میان شهرداری‌های استان توزیع شد.

وی گفت: ۵۳ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین از سوی سازمان شهرداری‌ها در اختیار استان قرار گرفت.

محمدی بیان کرد: برای نخستین بار مجوز استخدام به منظور جذب نیروهای آتش‌نشانی که از ضرورت‌ها بوده اخذ و به زودی در سامانه جهاد دانشگاهی بارگذاری خواهد شد.

بهره‌برداری از ۷۴ طرح هادی روستایی و ۴۲۰ واحد مسکن روستایی به مناسبت هفته دولت

در پایان فرشید ریاحی، مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث مسکن روستایی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف این مجموعه است، اظهار کرد: شاخص مقاوم‌سازی مساکن روستایی استان بین ۵۵ تا ۵۶ درصد است که از محل تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی‌شده‌اند.

وی گفت: در سه سال دولت سیزدهم از ۱۳ هزار و ۶۹۷ متقاضی معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مسکن، ۱۰ هزار و ۳۹۸ واحد که منجر به عقد قرارداد شده است که هفت هزار و ۱۵۵ واحد اتمام و مابقی در مراحل مختلف عملیات احداث هستند، اعتبار هزینه شده از محل تسهیلات مسکن روستایی در این مدت ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است

ریاحی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری، ۷۴ طرح هادی روستایی و ۴۲۰ واحد مسکن روستایی در استان با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۰:۱۷

با سلام من یک گله دار شهرکی هستم که سالها کوه های دزک را اجاره میکردم دیروز به دزک رفتم دیدم که بلدوزرها تمام کوه را تخریب می کردند سوال کردم گفتند کارخانه اهک میزنند از مسئولین استانی و استاندار محترم تقاضا دارم که جلوی این کار گرفته شود کوه حیف است