• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403053121940
  • خبرنگار : 50123

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعهد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری ۳۲۰۰ نفر است

تعهد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری ۳۲۰۰ نفر است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم ۵۴ هزار و ۶۹۹ فرصت شغلی مورد تعهد دستگاه‌های اجرایی در استان محقق شده و امسال تعهد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان ۳۲۰۰ نفر است.

محمدکاظم منزوی امروز، ۳۱ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک آغاز هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است برای نشان دادن اقداماتی که به ثمر نشسته و این اتفاق فاصله عملکرد جمعی است، گرچه اگر کاری به خوبی انجام نشده مقصر ما هستیم که باید تلاش کنیم و پاسخگو باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه کار اصلی معاونت هماهنگی اقتصادی اجرایی سیاست‌های دولت است، افزود: حق دخل و تصرف در سیاست‌ها را نداریم، البته برخی برنامه‌ها به صورت استانی اجرا می‌شود که نمود خود را نشان می‌دهد، هنر ما این است که ذیل سیاست‌های ابلاغی برنامه‌ها را اجرا کنیم.

منزوی گفت: اگر شاخص‌های کسب و کار در چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است حاصل رضایت و حضور مردم در کسب و کار و فعالیت اقتصادی است.

وی در خصوص کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان، گفت: همه کارت‌های بازرگانی توسط اتاق بازرگانی استان رصد می‌شود که از نیروی خود برای انجام صادرات از استان استفاده می‌کنیم، حتی یکی از سیاست‌های ما این است که صادرات استان‌های دیگر از گمرک استان انجام شود، گرچه بنا داریم تنوع در صادرات را نیز افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ایجاد اتاق اصناف کشاورزی و ایجاد انجمن بادام به منظور صادرات محصول تولیدی بادام استان را از اتفاقات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: برای اولین بار از سوی اتاق بازرگانی استان تدوین بسترهای سرمایه‌گذاری با حضور صنعتگران استان صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سه سال دولت سیزدهم ۷.۷ همت تسهیلات اشتغال‌زایی و صنعت در استان از ردیف‌های مختلف پرداخت شد که از جمله آن‌ها پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی و ۲۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی بوده است.

منزوی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در چهارمحال بختیاری این است که سرمایه مردم در بانک‌های استان موجود نیست، از طرفی بیش از ۵۶۰ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت وجود دارد که نتوانستیم تسهیلات به آن‌ها پرداخت کنیم

وی گفت: در دولت سیزدهم ۵۴ هزار و ۶۹۹ فرصت شغلی مورد تعهد دستگاه‌های اجرایی محقق شده و امسال تعهد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۳۲۰۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳۸ طرح صنعتی در دست اجرا ۹۱ همت است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۵۴ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد به سرمایه ۶.۷ همت نیاز دارند.

رشد ۵۳ درصدی صادرات استان از نظر ارزش دلاری

همچنین مظاهر ربیعی، سرپرست اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طی ۵ ماه امسال صادرات استان از لحاظ وزنی ۱۷۴ میلیون و ۶۶۹ هزار کیلوگرم بوده که رشد ۷۰ درصدی داشته و از نظر ارزش دلاری ۸۲ میلیون و ۳۲۱ هزار دلار  بوده که از رشد ۵۳ درصدی برخوردار است.

وی گفت: عمده کالاهای صادر شده از گمرک استان شامل کود، میلگرد، مغز بادام، مفتول آلومینیومی، خوراک آبزیان، لوازم خانگی، محصولات سرامیکی، شیرخشک، انواع موکت است که به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، عراق، هند، ارمنستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، لبنان، امارات، ایتالیا، بلژیک، سوئد، قطر و یمن صادر شده است.

وجود ۱۶۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری

همچنین امیرارسلان سیدین، معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۱۰ پروانه اکتشاف جاری و ۱۷ گواهی کشف در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان، تصریح کرد: صدور پروانه بهره‌برداری در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۱، رشد ۲۶۷ درصدی داشته که این امر نشان از اقبال سرمایه‌گذاران به این بخش است.

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به بیش از ۶۰ هزار تن رسید

در پایان یزدان یگانگی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان توسط ۱۸ مرکز تاکنون به بیش از ۶۰ هزار تن رسیده که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

وی میزان مطالبات گندمکاران استان را ۹۵۷ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کشاورزان واریز شده است.

یگانگی در خصوص کیفیت آرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متعددی کیفیت آرد تولیدی را کنترل می‌کنند، اما اینکه چرا آرد کیفیت لازم را نداشته باید گفت در مجموع در استان گندم کیفی وجود ندارد، از طرفی نیاز گندم استان ۱۲۰ هزار تن در سال بوده که نیمی از آن از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha