• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403053020346
  • خبرنگار : 50123

افزایش ۲۳ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری

افزایش ۲۳ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر دلیل عمده وقوع تصادفات در محورهای استان به ویژه در فصل تابستان خستگی و خواب‌آلودگی و سپس سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در محورهای برون شهری استان طی چهار ماهه نخست امسال، اظهار کرد: متاسفانه تصادفات جرحی ۲۳ درصد افزایش یافته است که دلیل آن ناشی از افزایش ترددها به واسطه مسافرت‌های دسته‌جمعی در فصل تابستان است، مثلاً زمانی که تصادفی اتفاق می‌افتد حدود چهار نفر در یک خودرو مجروح می‌شوند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر عمده دلیل وقوع تصادفات در محورهای استان به ویژه در فصل تابستان، خستگی و خواب‌آلودگی و سپس سرعت غیرمجاز است.

نوربخش با بیان اینکه واژگونی‌ خودرو در حوزه برون شهری بیشتر است، تصریح کرد: بیشترین واژگونی‌ها در ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عمده تصادفات به ترتیب در حوزه شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و بروجن است، یعنی بیشتر تصادفات در حوزه شهرستان لردگان از سمت سه راهی گوشکی_ کارون چهار و سه راه گوشکی_پل کته(محور لردگان_ یاسوج)، حوزه شهرستان شهرکرد محورهای شهرکرد_شلمزار و شهرکرد_ فارسان، حوزه شهرستان بروجن از تونل الغدیر تا شهر بروجن است که با توجه به تردد بالای مسافران جزو محورهای بحرانی از لحاظ وقوع تصادف شناخته شده‌اند.

به گفته وی، بیشترین ساعات تصادف طی این مدت بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ و از لحاظ سنی بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال تصادفات در حوزه برون شهری اتفاق می‌افتد.

نوربخش بیان کرد: به مسافران توصیه می‌شود در طول مسیر از استراحت غافل نشوند، هر دو تا سه ساعت به مدت ۱۵ دقیقه استراحت و سپس مسیر را ادامه دهند تا دچار خواب آلودگی نشوند، همچنین با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی گفت: در صورت امکان مسافران در ساعات اوج گرما یعنی ۱۲ ظهر تا ۱۶ به دلیل خستگی، کمتر در محورها تردد داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha