• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403053121855
  • خبرنگار : 50975

ضرورت رفع موانع نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

ضرورت رفع موانع نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت جدی بر ساخت و ساز مسکن‌ و رفع موانع نهضت ملی شهرها و روستاها انجام شود.

غلامعلی حیدری امروز، ۳۱ مردادماه در نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گام‌های خوبی برداشته شده و پروژه‌های قابل توجهی نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن در ناغان، ادامه داد: باید سرعت نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کند و در هفته دولت مشکل رفع و کلنگ‌زنی آغاز شود.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا موظف است برای تامین کمبود آب پروژه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهد، تصریح کرد: بانک‌ها نیز موظفند تسهیلات را پرداخت کرده و نواقص را برطرف کنند و جلسات متعدد برگزار شود تا نکات مورد نظر ارائه و مشکلات رفع شوند.

حیدری با بیان اینکه زمین‌های خوبی برای طرح مسکن ملی شهر بن خریداری شده است، گفت: مسئولان بن موظفند در اسرع وقت پروژه‌ها را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم و دولت چهاردهم پرداخت تسهیلات مسکن ملی است، افزود: لازم است مسکن ملی شهری و روستایی و همچنین جوانی جمعیت در هفته دولت تعیین تکلیف شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی واحد آماده تحویل در شهرکرد وجود دارد، بیان کرد: لازم است تیم‌های انبوه‌سازی چند برابر شوند تا انجام پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد قابل توجهی واحد از طریق راه‌ و شهرسازی و بنیاد مسکن  نهضت ملی در هفته ‌دولت به بهره‌برداری می‌رسد، دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، صمت و منابع طبیعی نیز موظفند در خصوص تامین زمین نهضت ملی مسکن همکاری لازم را با اداره راه و شهرسازی انجام دهند.

حیدری اظهار کرد: نظارت جدی بر ساخت و ساز مسکن‌ها و رفع موانع نهضت ملی شهرها و روستاها انجام شود، همچنین سایر دستگاه‌ها موظفند به صورت جدی به اجرای طرح نهضت ملی نظارت داشته باشند و پیگیری‌های پی در پی صورت گیرد.

وی گفت: صدور پروانه‌ها نیز با جدیدت دنبال شود، امید است جهش خوبی در طرح ملی نهضت مسکن اتفاق بیفتد.

۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز 

در ادامه علی حیدری - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در هر منطقه‌ای که عملیات اجرایی این طرح آغاز شده، آب و برق موقت اولیه تامین شده است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح تنها در شهرستان شهرکرد و بروجن به صورت انبوه‌سازی بوده و مابقی به صورت شخصی‌سازی هستند.

حیدری اضافه کرد: از صندوق ملی مسکن نیز اعتبار قابل توجهی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز گرفته و در اختیار دستگاه‌های مورد نظر گذاشته شده و قراردادهای جدید منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین اعتبار برای آب و برق مشکلی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه زمین به دست مردم سپرده شده، امید است مردم با انگیزه بیشتری وارد شوند و پای کار بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha