• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403053121213
  • خبرنگار : 50975

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری:

سفر اربعین خودسازی را برای انسان رقم می‌زند

سفر اربعین خودسازی را برای انسان رقم می‌زند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری گفت: سفر اربعین به انسان می‌آموزد که باید به دیگران عشق بورزد و دیگران را شاد کند و از کسی توقع نداشته باشد، در یک کلام اثر خودسازی به معنای واقعی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستاوردهای سفر اربعین، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده قوت و قدرت اسلام و جلوه‌گر عشق و ایمان به سیدالشهدا و ائمه عصمت و طهارت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری گفت: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده اقتدار و عظمت شیعیان در دنیاست و هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا (ع) و شیعه نمی‌تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه در حقیقت جریان زیارت اربعین پیام جهانی امام حسین (ع) را منتشر می‌کند، افزود: منطق سیدالشهدا (ع) ایستادگی در برابر ظلم، طغیان، گمراهی و استکبار بوده و این سفر نشان‌دهنده اوج گرفتن مقابله با ظلم و ستم است.

رئیسی بیان کرد: در این راهپیمایی می‌توان رفتار عاشقانه و معنوی مردم عراق را با تمام شیعیانی که از سراسر کشورها می‌آیند مشاهده کرد و از دستاوردهای‌ عظیم‌ پیاده‌روی‌ اربعین‌ مشاهده صحنه‌های‌ ارادت‌ مردم‌ به‌ اهل‌بیت (ع) است، ارادت‌ شیعیان‌ عراق‌ به‌ زوار امام‌ حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی، به‌گونه‌ای‌ است‌ که‌ خاک‌ پای‌ زائران‌ حضرت‌ را توتیای چشم‌ خود قرار داده‌ و نسبت‌ به‌ آنان‌ بذل‌ و بخشش‌ فراوان‌ می‌کنند.

سفر اربعین خودسازی را برای انسان رقم می‌زند

تعمیق‌ باورهای‌ دینی‌ حاصل‌ این‌ حرکت‌ حسینی (ع) است‌

وی تعمیق‌ باورهای‌ دینی‌ را حاصل‌ این‌ حرکت‌ حسینی که‌ در پیاده‌روی‌ اربعین‌ حاصل می‌شود، دانست و گفت: این سفر الگوی مناسب برای ایجاد تمدن اسلامی نوین است که جز مطالبات نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است، در زیارت اربعین افراد متوجه احیای فرهنگ زیارت و توجه خاص به اهل بیت شده و فرهنگ مهدویت روز به روز زنده‌تر می‌شود.

رئیسی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر اربعین‌ زنده شدن فرهنگ زیارت، محبت اهل بیت، فرهنگ مهدویت و رفتن به سمت ایجاد تمدن اسلامی نوین است.

وی با بیان اینکه از دیگر دستاوردهای سفر اربعین تاثیر در زندگی شخصی افراد است، اضافه کرد: با رفتن به این مسیر تعمیق باورهای دینی زائران و بسیاری از باورهای شنیداری افراد تبدیل به باورهای عمیق و همراه با آگاهی شده و افراد به خودشناسی می‌رسند.

دستاوردهای معنوی سفر اربعین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری در خصوص دستاوردهای معنوی سفر اربعین، تصریح کرد: طبق روایات زائر امام حسین(ع) با رفتن به این سفر روزی خود را افزایش می‌دهد، مقدمات بهشتی شدن خود را فراهم کرده و خود را در معرض بخشش قرار می‌دهد، هزار حج عمره را در کارنامه خود ثبت می‌کند، کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه نوشته و یک گناه از او محو می‏‌کند و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا می‏‌برد.

وی محبت‌ و دوستی‌ مسلمانان‌ در جریان‌ راهپیمایی‌ عظیم‌ اربعین‌ حسینی، انسجام‌ و اتحاد آن‌ها و احساس‌ غرور و نشاطی‌ که‌ برای‌ مسلمانان‌ در چنین‌ فضایی‌ ایجاد می‌شود، مهم‌ترین‌ جلوه‌ و دستاورد این‌ آیین‌ عظیم‌ حسینی دانست و عنوان کرد: باید قدر لحظه به لحظه این سفر را دانست‌ و آن را پاس‌ داشت.

سفر اربعین خودسازی را برای انسان رقم می‌زند

ایجاد سبک زندگی جدید و خودشناسی عمیق دستاورد سفر اربعین

 رئیسی ایجاد سبک زندگی جدید و خودشناسی عمیق را اصلی‌ترین دستاورد این سفر عنوان کرد و ادامه داد: افراد صاحب جایگاه‌های اجتماعی عظیم و پست و مقام در این سفر با همنشینی با انسان‌های فقیر به خودسازی و تربیت نفس دست پیدا کرده و این امر از بزرگ‌ترین آثار و دستاوردهای سفر اربعین است، البته برای کسانی که توجه داشته باشند در چه مسیری قدم گذاشته‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری گفت: این سفر به انسان می‌آموزد که باید به دیگران عشق بورزد و دیگران را شاد کند و از کسی توقع نداشته باشد، در یک کلام اثر خودسازی به معنای واقعی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

وی انگیزه‌های حسینی، عشق به سیدالشهدا (ع)، تحمل سختی‌ها، استقامت در برابر گرما و استقامت درپیاده‌روی‌ را از آورده‌های سفر اربعین دانست و گفت: پا گذاشتن در این مسیر بسیاری از افراد را به مقام ایثار، فداکاری و گذشت می‌رساند، دنیا برای این افراد کوچک شده و دارایی‌شان به یک عشق بزرگ‌تر تبدیل می‌شود و نگاهشان به دنیا و زندگی دنیایی کاملاً متفاوت خواهد شد.

رئیسی گفت: افراد در این سفر، سبک زندگی حسینی را با محوریت دین پیش برده و با کمک به دیگران فرصت پاک‌سازی، توبه از آلودگی و فضائل اخلاقی را ایجاد و باعث می‌شود انسان از هر فرصتی برای تفکر به گذشته استفاده کند.

وی تاکید کرد: از نظر اجتماعی و سیاسی نیز سفر اربعین یک فرهنگ ملی تمام نشدنی است یعنی تبلیغ و ترویج حسینی، حرکتی جوشنده و پایان ناپذیر است.

رئیسی عنوان کرد: در سطح فراملی نیز موثرترین سفری است که می‌تواند معارف اهل بیت و اسلام را در سطح جهان انتشار دهد، پایه‌های فرهنگ را گسترش و ارتباط قوی فرهنگی و معنوی بین شیعیان سراسر جهان ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha