• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402122215534
  • خبرنگار : 50184

برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۳ نقطه کرمانشاه

برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۳ نقطه کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در ۱۳ نقطه استان خبر داد.

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نوروز فرصتی برای رونق کار هنرمندان صنایع دستی است، اظهار کرد: هر ساله در ایام نوروز به واسطه حضور میهمانان و مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع دستی هم فرصتی پیدا می کنند تا بتوانند با عرضه تولیدات خود، فروش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در این راستا امسال هم برنامه ریزی شده تا با برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی زمینه‌ای فراهم کنیم تا هنرمندان صنایع دستی فروش خود را چند برابر کنند.

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: به این منظور، برپایی بازارچه های نوروزی را در سطح ۱۳ نقطه از استان در دستور کار قرار داده ایم.

وی تعداد کل غرفه های این بازارچه ها را ۱۳۰ غرفه اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه ها در ورودی شهرها و در برخی از اماکن گردشگرپذیر سطح استان دایر خواهند شد.

کوگانی با بیان اینکه امسال در پایگاه های تاق بستان و بیستون هم برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی را خواهیم داشت، افزود: بزرگترین بازارچه نوروزی صنایع دستی استان مربوط به تاق بستان است که ۳۰ غرفه به همراه ۱۰ سیاه چادر در آن برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال علاوه بر بازارچه های صنایع دستی، ۲۰ سیاه چادر عشایری هم در کنار این بازارچه ها خواهیم داشت که با رعایت دستورالعمل ماه رمضان به گردشگران و میهمانان نوروزی خدمات ارائه می دهند.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: در کنار بازارچه های موقت نوروزی، تعدادی هم بازارچه دائمی در این ایام به عرضه صنایع دستی استان استان می پردازند.

وی آغاز فعالیت بازارچه های نوروزی صنایع دستی استان را از ۲۸ اسفند اعلام کرد و گفت: این بازارچه ها تا پایان تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

به گفته این مسئول، بازارچه های صنایع دستی در شهرستانها با رویکرد توجه به صنایع دستی همان شهر برپا می شود و تلاش شده تا در همه این بازارچه ها هنرهای اصیل دست ساز بومی استان برای گردشگران نوروزی عرضه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۳:۰۴

با عرض سلام و قبولی طاعات این خبر بسیار عالی بود در ماه مبارک رمضان و ماه مهربانی.ان شاء الله هنرمندان رشته های مختلف بتوانند روزی حلال کسب کنند.یک پیشنهاد دارم اگر در هتل ها و مهمانسرا های ادارات هم این غرفه ها برقرار بشود هم جهت جذب توریست و همچنین درآمد دو طرفه برای محل اسکان و غرفه داران هنرمند بسیار عالی میشود.از دلسوزان این استان و شهر عزیزمان کرمانشاه تشکر ویژه دارم