• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111611925
  • خبرنگار : 50038

۲۱ بهمن‌ماه انجام می‌شود

برگزاری بزرگداشت مرحوم آیت‌الله میرشاهولد در ملایر

برگزاری بزرگداشت مرحوم آیت‌الله میرشاهولد در ملایر

ایسنا/همدان آیین بزرگداشت روز ملی ملایر و مرحوم آیت‌الله میرشاهولد همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

امروز به مناسبت دهه فجر جلسه هماهنگی و هم‌‎اندیشی برگزاری روز ملی ملایر و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله میرشاهولد، پرچمدار انقلاب و رهبر مبارزات مردم ملایر و شهدای این شهرستان برگزار شد.

آیین بزرگداشت روز ملی ملایر و مرحوم آیت‌الله میرشاهولد روز شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در مسجد جامع شهر ملایر با همکاری جمعی از نهادها و ارگان‌های شهرستان برگزار می‌شود و سخنران ویژه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد ارزنده، امام جمعه ملایر است.

عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله سیدمحمد میرشاهولد، یکی از علمای برجسته ملایر و از مبارزان دوران انقلاب و نخستین امام جمعه ملایر بود که به عنوان پرچمدار انقلاب در ملایر شناخته شده است.

وی با تبعیت از امام راحل، مبارزات انقلابی خود در ملایر را آغاز کرد و با ایجاد فضای روشنگری علیه ظلم رژیم شاه، مردم را با انقلاب همراه ساخت.

مرحوم آیت‌الله میرشاهولد از چهره‌های اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که در مسیر به ثمر رسیدن نهضت انقلاب اسلامی روحانیت جانانه تلاش کرد.

آیت‌الله میرشاهولد، از محضر حضرات آیات عظام بروجردی، خوانساری، حجت، محقق داماد، امام خمینی(ره)، گلپایگانی، مرعشی‌نجفی، علامه طباطبایی و دیگر بزرگان بهره‌برد و به درجه اجتهاد نائل شد.

وی در سال ١٣٣٧ با درخواست مردم و بر حسب وظیفه در زادگاه خود آمد و در خدمت به اسلام و مسلمین کمر همت بست و از سال ١٣۴٢ به نهضت امام خمینی(ره) پیوست و پرچمدار انقلاب در منطقه ملایر نام گرفت.

از آن عالم علاوه بر خدمات عام‌المنفعه مثل ساخت مسجد، کتابخانه و صندوق قرض‌الحسنه، کتاب‌های ستاره درخشان، شیعه و رجعت، تفسیر سوره حمد، چند جلد تفسیر قرآن کریم و چند جلد مجموعه معارف در موضوعات مختلف به یادگار مانده است.

وی در سال‌های اول زعامت مقام معظم رهبری به وکالت و نمایندگی ایشان مفتخر شد و تا آخر عمر خویش، حامی ولایت و نظام جمهوری اسلامی بود.

در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پشتیبان رزمندگان اسلام بود تا آنجا که آیت‌الله‌العظمی فاضل ‌لنکرانی وی را از مفاخر روحانیت شیعه به شمار آورد.

مساعدت از مستمندان جزو ویژگی‌های وی بود، بسیاری از مستمندان و مستحقان به خانه‌اش آمد و شد داشتند و در حد امکان دست خالی برنمی‌گشتند؛ آیت‌الله میرشاهولد، مردی از جنس مجاهدت، فداکاری و مصداق عینی دین‌داری و انقلابی‌ بود، به ایتام و نیازمندان توجه ویژه داشت و با ارتباط صمیمی و اخلاق خوش در خانه‌اش به روی همه مردم باز بود.

عالم مجاهد آیت‌الله سید محمد میرشاهولد در سن ۷۵ سالگی در ۲۱  بهمن‌ماه سال ۸۴ همزمان با ایام محرم دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در جوار بقعه امامزاده عبدالله(ع) ملایر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha