• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401081510463
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه همدان:

منابع مالی پایدار برای بخش فرهنگی همدان درنظر گرفته شود 

منابع مالی پایدار برای بخش فرهنگی همدان درنظر گرفته شود 

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید منابع مالی پایدار برای بخش فرهنگی در نظر گرفته شود تا اهداف شورای فرهنگ عمومی راحت‌تر به اجرا دربیاید.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه بیشتر مواقع برنامه‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی به علت نبود اعتبار معطل می‌ماند، افزود: برای رفع این مشکل می‌توان برخی منابع بخش خصوصی را در اختیار موسسات خیریه قرار داد تا درآمد آن صرف امور فرهنگی شود.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان از معادن دولتی استان در این راستا بهره برد و به جای واگذاری آنها به بخش خصوصی آنها را با نظارت شورای فرهنگ عمومی به یک موسسه خیریه تحویل داد تا درآمد آن در بخش فرهنگی هزینه شود.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: به عنوان نمونه بیش از دو سال برای تهیه سند قرآنی استان همدان زمان صرف شده است و با وجود تصویب برای اجرای مفاد آن در عرصه عمل مشکل اعتبار وجود دارد.

امام جمعه همدان در ادامه‌ با بیان اینکه اردوهای طرح معرفت باید برای معلمان نیز برگزار شود، مطرح کرد: اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اعتبار پیش بینی شده برای اردوگاه تربیتی را در محل دیگری هزینه کرده که نباید اجازه این کارها داده شود.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه‌های تربیتی باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شوند، گفت: این امر باید با استفاده از تیم خبره و توانمند و با تخصص در زمینه تربیت کودک امکانپذیر است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری باید دو اردوگاه تجهیز و راه اندازی شود، اظهار کرد: می‌توان ۱۰ نفر از اساتید توانمند در حوزه کودک را به دوره‌های آموزشی مهارت مدیریت اردو اعزام کرد تا به طور دقیق ارتباط با نوجوانان را فراگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: این افراد را می‌توان پس از تبدیل شدن به یک متخصص کودک و نوجوان‌ در آموزش و پرورش جذب کرد و به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزینه اردوهای دانش آموزی برای بیشتر دانش آموزان سنگین است و از پس پرداخت آن برنمی‌آیند، گفت: برای کاهش هزینه‌ دانش آموزان، می‌توان از اتوبوس‌های شهرداری استفاده کرد و در زمینه تغذیه نیز سازمان صمت و دیگر دستگاه‌های مرتبط می‌توانند با آموزش و پرورش همکاری کنند.

شعبانی‌موثقی در پایان بیان کرد: با توجه به ارائه سند فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی، این سند باید رسانه‌ای شود تا کارشناسان بتوانند آن را نقد کنند و از این نظر و ایده های آنها استفاده شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha