• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041409375
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

شناسایی ۱۰۰ مورد فرار مالیاتی در همدان

شناسایی ۱۰۰ مورد فرار مالیاتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از شناسایی ۱۰۰ مورد فرار مالیاتی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

وجیه الله ذکوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شناسایی این تعداد فرار مالیاتی، افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در راستای پرداخت از آنان مطالبه شده است.

وی افزود:  در سال گذشته افزون بر سه هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان همدان پیش‌بینی شده بود که از این میزان درآمد مالیاتی صد درصد آن محقق شد.

وی با اشاره به اینکه امسال فعلا به دلیل اینکه  اظهار نامه های مالیاتی  تمدید شده است برای همین هنوز هدفگذاری درآمد مالیاتی سال‌جاری استان مشخص و پیش‌بینی نشده است، خاطرنشان کرد: فعلا در سه ماه نخست سال‌جاری ۸۵۰ میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شده که نسبت به مشابه سال گذشته دارای ۲۸ درصد افزایش بوده است.

ذکوری در ادامه با بیان اینکه  آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تا پایان تیر ماه خواهد بود، خاطر نشان کرد: به منظور تکریم مودیان مالیاتی  تسلیم اظهارنامه مشاغل( اشخاص حقیقی) تا ۱۵ تیر ماه امسال تمدید شده ضمن اینکه  اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار نیز تا پایان مرداد ماه سال جاری مهلت دارند که تسلیم نامه خود را ارسال کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان همچنین با بیان اینکه امسال سازمان مالیاتی کشور سه روش را برای اظهار مالیات مودیان بخش اشخاص حقیقی و  مشاغل و  اصناف پیش بینی کرده است، تصریح کرد: کسانی که فروش آنان زیر ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بوده باشد و یا اینکه دو نفر باشند و مشارکت‌های مدنی آنان تا سقف ۳۶ میلیارد تومان فروش داشته باشد، مشروط به اینکه سهم یک نفر از  ۱۸ میلیارد تومان رد نشود آنان می‌توانند از فرم تبصره ۱۰۰  استفاده کنند و مالیات خود را به صورت مقطوع  پرداخت کنند.

ذکوری ادامه داد: در همین رابطه آنان می‌توانند با مراجعه به درگاه mytaxgov.ir، فرم های تبصره ۱۰۰ پیش بینی شده مالیاتی مشخص شده برای آنان را تایید کرده و با تأیید لازم مالیات را با تقسیط در همان درگاه پرداخت کنند.

وی یاد آور شد: مودیان بالای ۱۸ میلیارد تومان دارای فروش، جزء گروه دوم و سوم بوده که برای این مودیان اظهار نامه پیش فرض و یا تعاملی در نظر گرفته‌ایم و  اگر مودیان اظهار نامه های پیش فرض  همین اظهارنامه را بپذیرند مالیات آنان نیز مقطوع خواهد بود. 

این فرد مسئول با اشاره به اینکه اگر برای کسانی که اظهارنامه پیش فرض و تعاملی و فرم تبصره ۱۰۰ بارگذاری نشده باشد باید اظهارنامه عادی بدهد، مطرح کرد: اگر مودیانی که  اظهارنامه پیش فرض و یا تبصره ۱۰۰  ما برای آنان بارگذاری شده اما مورد قبول مودی نیست این مودیان هم می‌توانند اظهارنامه عادی بدهند و مالیات خود را محاسبه و به سازمان مالیاتی کشور پرداخت کنند.

ذکوری همچنین با اشاره به سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی نیز تصریح کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری تمام اشخاص حقوقی و شرکت‌ها مشمول سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی  شدند و باید صورتحساب خود را از طریق این سامانه صادر کنند.

وی افزود: در این رابطه طلا فروشان و فروشندگان طلا، جواهر و پلاتین هم از اول دی ماه مشمول این قانون شدند و باید از طریق این سامانه فاکتور صادر کنند و در فاکتورهای صادره باید اصل طلا، کارمزد و اجرت ساخت طلا، سود طلا و ارزش افزوده را جداگانه در فاکتور درج کنند و اصل طلا، پلاتین و جواهر مشمول ارزش افزوده نیست و صرفاً کارمزد و سود فروشنده مشمول ۹ درصد ارزش افزوده می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که (اصناف) سقف فروش آنان در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان را رد کرده باشد از یکم دیماه سال ۱۴۰۲ مشمول صدور پایانه فروشگاهی خواهند شد و اگر در ۹ ماهه اول سقف فروش آنان ۱۸ میلیارد تومان را رد کند از یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و اگر در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ سقف فروش ۱۸ میلیارد را رد کنند از اول تیر ماه سال جاری مشمول نصب پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha