• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041409429
  • خبرنگار : 71475

جزئیاتی از اصلاحات حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه

جزئیاتی از اصلاحات حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه

منابع اعلام کردند جنبش حماس اصلاحات خود را درباره طرح پیشنهادی اخیر رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه ارائه کرد، اما «این اصلاحات به‌گونه‌ای است که مسائل اصولی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.»

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه اعلام کرد در اصلاحیه اخیر، دیدگاه‌های حماس در خصوص تثبیت آتش‌بس همیشگی، خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آوارگان به منازل خود ثابت است.

این منبع به المیادین گفت جنبش حماس بر «ضرورت عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا (واقع در امتداد مرزهای نوار غزه و مصر، به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر) و نیز گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه» پافشاری کرده است.
 
این منبع اشاره کرد که حماس  همچنین بر مخالفت خود با وضعیت «وتو» درباره آزادی اسرای دارای حکم حبس ابد تاکید کرده است.

جنبش حماس در بررسی ۲ بند ۸ و ۱۴ انعطاف نشان داده است به طوری که تداوم مذاکرات تا دستیابی به آتش‌بس دائمی در نوار غزه را تضمین می‌کند.
 
حماس روز چهارشنبه اعلام کرد «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش اخیرا تماس‌هایی با میانجیگران قطری و مصری درباره ایده‌های این جنبش برای پایان دادن به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه داشته و تاکید کرده است که با محتوای مذاکرات جاری با روحیه مثبتی برخورد کرده است.

خبرگزاری رویترز از سرویس موساد نقل کرد که میانجیگران پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس در غزه را به رژیم صهیونیستی ارائه کردند که شامل اصلاحات جدیدی در طرح پیشنهادی آمریکا برای معامله تبادل اسرا می‌شود.

شبکه عبری «کان» هم به نقل از برخی منابع گزارش کرد که حماس شرط جدیدی را به مذاکرات افزوده و آن خروج ارتش صهیونیستی از محور فیلادلفیا است و دفتر نتانیاهو گفته که پاسخ حماس را بررسی و نتیجه را به میانجیگران  اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha