• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400121511492
  • خبرنگار : 50250

استاندار:

تخصیص اعتبار در سال آینده منوط به جذب اعتبارات سال‌جاری است

تخصیص اعتبار در سال آینده منوط به جذب اعتبارات سال‌جاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ به چهارمحال و بختیاری منوط به میزان جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ است، گفت: اگر نتوانیم اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به استان در سال‌جاری را جذب کنیم، قطعا این مسئله در اعتبارات سال آینده تاثیر منفی خواهد داشت.

غلامعلی حیدری ۱۵ اسفندماه در جلسه شورای تامین مسکن و نحوه جذب اعتبارات خزانه اسلامی قانون بودجه ۱۴۰۰ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور با مشکلات اقتصادی، تحریم، کرونا و ... دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: با این شرایط، اعتباراتی محدود در بخش عمرانی به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند، بنابراین باید همه مدیران برای جذب اعتبارات تلاش کنند و اجازه ندهند هیچ اعتباری برگشت بخورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرصت چندانی برای جذب اعتبارات عمرانی باقی نمانده است، گفت: سال مالی به زودی به پایان می‌رسد، کار غیرقابل انجامی در استان وجود ندارد، فرمانداران و مدیران برای جذب کامل اعتبارات برنامه‌ریزی کنند و موانع پیش‌روی جذب اعتبارات برطرف شود.

وی افزود: نباید اجازه دهیم همین اعتبارات مختصر اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری برگشت بخورد، مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند.

حیدری با بیان اینکه تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ به چهارمحال و بختیاری منوط به میزان جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به استان در سال‌جاری را جذب کنیم، قطعا این مسئله در اعتبارات سال آینده تاثیر منفی خواهد داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه دولت سیزدهم متعد شده است، سالی یک میلیون مسکن در کشور احداث کند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ به دلیل جابجایی دولت از برنامه تا حدودی عقب بودیم، بنابراین باید در سال ۱۴۰۱ با کار جهادی به برنامه برسیم و ۵۰ درصد برنامه محقق شود.

وی ادامه داد: عموما در ابتدای آغاز هر کاری موانعی ایجاد می‌شود، اما پس از آغاز و قرار گرفتن کارها بر روی ریل، شاهد تسریع در روند اقدامات هستیم، قطعا با رونق در بخش مسکن، اشتغال خوبی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود و بالغ بر ۱۰۰ کسب و کار نیز رونق می‌گیرد.

حیدری با تاکید بر اینکه جلسات شورای تامین مسکن در استان ماهیانه و در شهرستان‌ها هر دو هفته یکبار تشکیل شود، بیان کرد: در هر ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری باید کار احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دنبال شود، تاکنون گزاش کار در ۲۶ شهر اعلام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای خودمالکان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: افرادی که دارای زمین هستند، می‌توانند از تسهیلات دولتی برای احداث مسکن استفاده کنند و بحث کمبود زمین نیز جبران خواهد شد، همچنین در بافت‌های فرسوده نیز از این امکان نیز می‌توان استفاده کرد و زیرساخت‌ها نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: تا یک‌ماه آینده باید پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد، همچنین اراضی تامین شده برای احداث مسکن در این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تا هفته آینده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شود.

حیدری اضافه کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و جهادکشاورزی تشریفات در الحاق اراضی به محدوده شهرها برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را کم کند تا امور تسریع شود، همچنین اسناد مورد نیاز برای اراضی توسط ثبت اسناد سریعا صادر شود تا بانک‌ها تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: سهمیه نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد فرمان امام خمینی(ره)، قرارگاه امام حسن (ع)، بهزیستی و ... در بحث ساخت مسکن در روستاهای محروم استان مشخص شود، برای مثال قرارگاه امام حسن (ع) در روستاهای محروم استان ۴۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha