• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040704448
  • خبرنگار : 50124

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت:

خدمت به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید جمهور بود

خدمت به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید جمهور بود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به اینکه خدمت به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید جمهور بود، گفت: مدیران و مسئولان باید خدمت به مردم را یک توفیق برای خود بدانند، مبادا مردم را معطل نگه دارند بلکه باید تلاش کنند تا مشکلات مراجعان بر اساس ضوابط و قوانین‌ حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی هفتم تیرماه در مراسم اربعین شهدای خدمت و گرامیداشت شهدای فاجعه غمبار هفتم تیر در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با استناد به کلامی از امام خمینی(ره) که فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود، اظهار کرد: انسان گاه آنقدر از حیث ایمان، اندیشه و بینش بزرگ می‌شود که به‌قدر یک ملت بزرگی و عظمت می‌یابد و شهید بهشتی چنین انسان بزرگی بود.

تقوی با بیان اینکه رفتار انسان همچون آیینه‌ای است که اندیشه و شخصیت او را انعکاس می‌دهد، افزود: هر رفتار و گفتاری که از ما صادر می‌شود، در ذهن و دل و اندیشه ما نشأت می‌گیرد یعنی ابتدا یک فکر در ما شکل می‌گیرد و نماد بیرونی آن همان رفتار و گفتاری است که از ما صادر می‌شود. بنابراین هم رفتار و هم گفتار هر شخص، نمادی از شخصیت اوست. 

وی رفتار را معیار ارزش دانست و افزود: اگر کسی زیبا سخن می‌گوید و به مردم خدمت می‌کند و رفتار انسانی با همه دارد پیداست که اندیشه و درون زیبایی دارد و در انقلاب درونی توانسته به موفقیتی دست یابد که امروز در بیرون، فداکارانه رفتار می‌کند. 

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه رفتار و گفتار انسان معیار ایمان اوست، اظهار کرد: این تفکر به غلط در زمان خلفای اموی و عباسی ترویج یافت که معیار ایمان، دل است و ربطی به عمل بیرونی ندارد. آنان این تفکر را تا می‌توانستند ترویج دادند تا دامن یزید و یزیدیان را از رفتار ظالمانه و خائنانه علیه فرزند پیغمبر(ص) پاک کنند. در حالی که مجموعه‌ای از روایات از ائمه معصومین(ع) این تفکر را به شدت رد می‌کنند. 

وی با یادآوری اینکه شهدای خدمت به خدمت صادقانه پرداختند، ادامه داد: فرهنگ اسلامی، خدمت به مردم را عبادت می‌داند و ما طلبه‌ها لباس خدمت به جامعه را بر تن داریم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به اینکه خدمت به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید جمهور بود، توضیح داد: مدیران و مسئولان باید خدمت به مردم را یک توفیق برای خود بدانند، مبادا مردم را معطل نگه دارند بلکه باید تلاش کنند تا مشکلات مراجعان بر اساس ضوابط و قوانین حل شود. 

تقوی ادامه داد: شهید جمهور همچنین در خدمت به مردم خستگی‌ناپذیر بود و رمز این خستگی‌ناپذیری این است که او عاشق خدمت به مردم بود. 

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با تأکید بر اینکه شهید جمهور به محرومان عشق می‌ورزید، گفت: اگر کسی خانه‌دار می‌شد یا کسی زیر پوشش قرار می‌گرفت و مشکلش حل می‌شد، این سید بزرگوار از خوشحالی گویی بال در می‌آورد. ایشان اخلاق‌محور بود و  یک بار پشت سر کسی غیبت یا توهین و اهانت نکرد. رفتار او با توهین‌کنندگان نیز بر مبنای منطق و احترام بود و همواره خود را یک طلبه خدمتگزار می‌دانست.

تقوی در ادامه به تبیین برخی خدمات رئیس‌جمهور شهید در استان‌های مختلف پرداخت و گفت: بهترین عنوان برای شهید رئیسی «شهید خدمت» است و امیدواریم بتوانیم دین خود را به این شهید والامقام ادا کنیم. 

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که قدرت مدیریت داشته باشد، مدیر کارآمد و بن‌بست شکن باشد، بتواند بار سنگین کشور را شبانه‌روز بر دوش بکشد. مراقب باشیم دشمن در صندوق انتخابات نفوذ نکند و پا روی خون شهدا گذاشته نشود؛ امروز وظیفه‌ای سنگین بر دوش همه ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha