• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403110806328
  • خبرنگار : 50105

خودروهای برقی یا بنزینی؛ کدامیک عمر بیشتری دارند؟

خودروهای برقی یا بنزینی؛ کدامیک عمر بیشتری دارند؟

نتایج آزمایش‌های سالانه ایمنی خودرو در بریتانیا نشان می‌دهد که میانگین طول عمر یک وسیله نقلیه الکتریکی، ۱۸ سال است و قابلیت اطمینان آن هنوز به طور قابل‌توجهی از سالی به سال دیگر، بهبود می‌یابد.

به گزارش ایسنا، گروهی بین‌المللی از محققان بر این باورند که عمر یک خودروی برقی ۱۸.۴ سال است که در مقایسه با ۱۸.۷ سال برای خودروهای بنزینی و ۱۶.۸ سال برای دیزلی‌هاست. بر اساس نتایج به دست آمده، خودروهای الکتریکی در جاده‌های بریتانیا، به اندازه خودروهای بنزینی و دیزلی عمر می‌کنند.

در حال حاضر، خودروی برقی، ۲۰۰ هزار کیلومتر را در طول عمر خود طی می‌کند که از ۱۸۷ هزار کیلومتر همتایان بنزینی فراتر می‌رود اما کمتر از ۲۵۷ هزار کیلومتری است که دیزلی‌ها به طور متوسط ‌به آن می‌رسند.

نتایج نشان داد که خودروهای الکتریکی نه تنها جایگزین مناسبی برای خودروهای بنزینی و دیزلی هستند، بلکه از برخی جهات نیز آنها را شکست داده‌اند. خودروهای الکتریکی در بدو کار، چندان خوب و قابل اعتماد نبودند. اما نکته اصلی، این است که این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است.

کارشناسان خودرو بر این باور بودند که خودروهای برقی، قابل اعتمادتر از خودروهای بنزینی یا دیزلی هستند، زیرا قطعات متحرک بسیار کمتری دارند. با این حال، داده‌ها محدود بوده است، زیرا اولین خودروهای الکتریکی در بازار انبوه، به تازگی به پایان عمر خود می‌رسند.

طبق گزارش گاردین، محققان از داده‌های بدست آمده برای تخمین میزان خرابی خودروهای مختلف استفاده کردند. البته این موارد، بدون توجه به اسقاط در چند سال اول عمر خودرو بود که به احتمال زیاد مربوط به تصادفات است. این تحلیل نشان داد که خودروهای تسلا، بیشترین طول عمر را در بین خودروهای باتری‌دار دارند.

محققان دریافتند که قابلیت اطمینان همه خودروهای جدید طی سال‌ها و با پیشرفت فناوری افزایش یافته است. این پیشرفت‌ها بیشتر در خودروهای الکتریکی مشخص شد. آنها افزودند که این نتیجه به دست آمده خودروسازان از اشتباهات اولیه خود در مدل‌های باتری‌دار است اما یافتن پیشرفت‌هایی برای فناوری بنزینی و دیزلی که عمر بیشتری دارند، آسان نیست.

طول عمر بیشتر خودرو می‌تواند به مزایای زیست‌محیطی خودروهای برقی در مقایسه با خودروی مشابه بنزینی اضافه کند، زیرا افزودن توربین‌های بادی جدید و انرژی خورشیدی به شبکه، برق مصرفی آنها را هر ساله پاک‌تر می‌کند و انتشار دی‌اکسیدکربن، در صورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، به صفر می‌رسد.

این یافته‌ها می‌تواند نگرانی‌ها نسبت به تعمیرات گران‌قیمت که هزینه‌های بیمه را برای برخی خودروهای برقی بالا برده است، برطرف کند. خودروهای برقی با وجود انتشار آلاینده‌های اولیه بالاتر از تولید، می‌تواند به سرعت ردپای کربن خود را جبران و به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی کمک کرده و در طولانی‌مدت، به گزینه‌ای پایدارتر تبدیل شوند.

نیوساینتیست گزارش کرد که چین و نروژ، پیشتاز گذار انرژی در سطح جهانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha