• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040402834
  • خبرنگار : 50124

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری همه آمده بودند تا در مهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد شرکت کنند، شاید بتوان با جرأت جشن خانوادگی غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد را مردمی‌ترین جشن مذهبی جدید نامگذاری کرد.

به گزارش ایسنا، همه دعوت شده‌ایم به یک مهمانی بزرگ خانوادگی در شب عید غدیرخم، مردم کم و بیش از جزئیات برگزاری این مهمانی خانوادگی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مطلع شده‌اند.

امسال برای دومین سال خیابان کاشانی شهرکرد، میزبان جشن خانوادگی غدیر است، موکب‌های کوچک و بزرگ برای انجام پذیرایی و اقدامات فرهنگی برپا شده‌اند، همدلی و کار گروهی در این جشن خیابانی موج می‌زد.

شاید بتوان با جرأت جشن خانوادگی غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد را مردمی‌ترین جشن نامگذاری کرد، موکب‌داران به‌صورت خودجوش در این جشن بزرگ شرکت کرده‌اند و با هر چه در توان دارند از مهمانان این جشن بزرگ مردمی پذیرایی می‌کنند.

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

شور و شعف شرکت‌کنندگان در مهمانی خانوادگی غدیر از چهره‌های شاد آنان مشخص است، کودکان در ایستگاه نقاشی، هنر کودکانه خود را با ذوق و شوق با مدادهای رنگی بر روی کاغذ می‌آورند.

دیگ‌های نذری با کمک‌های مردمی یکی پس از دیگری برپا شدند و در بین شرکت‌کنندگان به‌عنوان تبرک توزیع می‌شود.

گرمای تابستان با گرمای دل‌های حاضرین در جشن خانوادگی غدیر تلفیق شده بود، جمعیت از فلکه آیت‌الله دهکردی به سمت چهارراه استانداری و سپس به سمت فارابی به صورت کاملا فشرده در حال حرکت بودند.

کودکان دست در دست والدین خود در بین جمعیت حرکت می‌کردند، برنامه‌های فرهنگی و بازی‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده بود تا برای لحظاتی سرگرمشان کند.

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

هر چه هوا به سمت تاریکی می‌رفت به جمعیت حاضر در خیابان کاشانی افزوده می‌شد، فعالیت ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در این خیابان نیز پررنگ شده بود و هواداران آن‌ها نیز تلاش می‌کردند تا نظر حاضران در عید غدیر به سمت کاندیدای خود را جلب کنند، تریبون‌های انتخاباتی نیز برنامه‌های جانبی این جشن بود.

فشردگی جمعیت در خیابان کاشانی به اندازه‌ای بود که تردد به کندی انجام می‌شد، اما مردم با صبوری حرکت می‌کردند و سعی می‌کردند تا از برنامه‌های پیش‌بینی شده لذت ببرند.

در میان جمعیت مسئولان نیز دیده می‌شدند که عمده در حال هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر جشن بودند.

بالغ بر ۲۰۰ موکب در خیابان کاشانی شهرکرد به طول دو کیلومتر برپا شده است، برخی موکب‌ها بسته به توان شربت، غذا، نان، میوه و ... را برای پذیرایی از حاضران در میهمانی آماده کرده‌ بودند و باید به این جمله ایمان آورد که نذری پر برکت است و همه مهمان سفره کرم اهل‌بیت هستند.

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

حضور باشکوه مردم از ساعات اولیه میهمانی خانوادگی غدیر

مصطفی حیدری- رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با تبریک عید امامت و ولایت و عید غدیر خم و با اشاره به اینکه ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این ستاد تلاش دارد تا به نحو شایسته و در شأن واقعه بزرگ غدیر خم، جشن مردمی را برگزار کند.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز در این ستاد تلاش دارند تا امسال نیز مانند سال گذشته دورهمی خانوادگی غدیر را به نحو مطلوب برگزار کنند، امسال ۲۰۰ موکب در خیابان آیت‌الله کاشانی میزبان مردم و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) هستند.

حیدری با تصریح اینکه جشن امروز در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی مبنی بر زنده نگهداشتن پیام غدیر برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود، افزود: باید از طریق اشاعه این دست برنامه‌ها بتوانیم محتوای غدیر را به همه اقشار مخاطبان انتقال دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به حضور باشکوه مردم از ساعات اولیه میهمانی خانوادگی غدیر، تصریح کرد: مردم فهیم و مؤمن شهرکرد امروز حضور بی‌نظیری دارند و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری امیدواریم و درخواست داریم که آحاد مردم در روز هشتم تیرماه نیز حضوری با شکوه را رقم بزنند و دشمنان را ناامید کنند.

حیدری با تأکید بر اینکه انتخاب رئیس‌جمهور اصلح در سایه مشارکت حداکثری مردم محقق می‌شود، بیان کرد: امید است همه ما با یک انتخاب خوب بتوانیم ادامه دهنده راه شهید آیت‌الله رئیسی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در پایان گفت: مردم امروز با حضور باشکوه خود در جشن خیابانی غدیر بار دیگر ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) نشان دادند و همانطور که در سوگواری ائمه معصومین(ع) با شور و شعور شرکت می‌کنند، در جشن این بزرگواران نیز حضوری پرشور را دارند.

مهمانی خانوادگی غدیر، مردمی‌ترین جشن در شهرکرد

امیدواریم که حضور با شکوه مردم در این جشن، زمینه‌ساز حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی- دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک این ایام و با اشاره به اینکه عید سعید غدیر بزرگ‌ترین عید شیعیان است، اظهار کرد: به‌همت نهادهای فرهنگی و اجتماعی و نیز مجموعه‌های مردمی سراسر کشور، اجتماع و میهمانی بزرگ غدیر برنامه‌ریزی شده و در شهرهای مختلف با شور خاصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرکرد نیز شاهد یک جشن باشکوه مردمی با برپایی ۲۰۰ موکب هستیم که خدمات متنوع آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پذیرایی و ... را به مردم ارائه می‌دهند.

کریمی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جماعت در این اجتماع بزرگ مردمی، بیان کرد: در این راستا، پنج نقطه در طول مسیر میهمانی خانوادگی غدیر پیش‌بینی شده است تا مردم در فضایی معنوی نماز جماعت مغرب و عشاء را اقامه می‌کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردمی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی بسیار مهم است و همانطور که مردم در مناسبت‌هایی همچون عاشورا و اربعین یا لیالی قدر با شکوه خاصی محافل عزاداری برپا می‌کنند، امروز می‌بینیم که مردم مشتاق امیرالمؤمنین علی(ع) تمام ظرفیت‌ها را برای برپایی جشن غدیر به خط کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که حضور با شکوه مردم در این جشن بزرگ، زمینه‌ساز حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه هشتم تیرماه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha