• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400063123822
  • خبرنگار : 50204

 اراک رتبه نخست حمل بار در استان مرکزی را دارد

 اراک رتبه نخست حمل بار در استان مرکزی را دارد

ایسنا/مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: اراک و ساوه و دلیجان شهرستان های اصلی مبداء بار هستند که اراک با ۳۲۹۵ هزار تن بار حمل شده ۳۴.۶ درصد حمل بار در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

مهرداد جهانی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در جلسه بررسی حمل و نقل کالای استان مرکزی که با حضور مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی از لحاظ بار و راه یکی از استان های با اهمیت کشور است، استان مرکزی از لحاظ داشتن راه های ترانزیتی و شریانی و همچنین همسایگی با ۶ استان و مطرح بودن به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب از این اهمیت برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی سه پایانه و ۱۳۲ شرکت فعالیت دارند، افزود: طی ۶ ماهه امسال بیشترین کالاهای جابجا شده در سطح استان شامل مواد شیمیایی و معدنی است که ۷۰ درصد بار را تشکیل می دهد و حدود ۸۰ درصد از آن به خارج استان ارسال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: در بازه زمانی ۱۱ خرداد تا ۳۰ شهریور که سهم تعیین شده برای استان جهت اعزام ناوگان حمل و نقل به بنادر، روزانه ۴۵ دستگاه بود، خوشبختانه با جدیت بکار گرفته شده در این مدت در هر شبانه روز بطور میانگین ۱۲۰ دستگاه به بنادر از مبداء استان مرکزی اعزام شده است.

جهانی اضافه کرد: اراک، ساوه و دلیجان شهرستان های اصلی مبداء بار هستند که اراک با ۳۲۹۵ هزار تن بار حمل شده ۳۴.۶ درصد حمل بار در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ تعداد ناوگان سنگین بالای ۲۶ تن در استان ۳۸۱۷ دستگاه، ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۴۷۹ دستگاه و تا ۱۱۰ تن ۲۶۹۶ دستگاه بوده و همچنین عمر ناوگان حمل و  نقل استان غالبا بین ۱۱ تا ۱۵ سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha