• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403041308640
  • خبرنگار : 50212

معاون سیاسی استاندار:

استان مرکزی آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است

استان مرکزی آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است

ایسنا/مرکزی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از آمادگی این استان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

بهنام نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شهادت شهید رئیسی در یک مدت زمان ۴۵ روزه انتخابات زودهنگامی تدارک دیده شد و در امنیت و سلامت کامل برگزار شد. ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی در قالب ۱۰۶۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در سراسر استان کار برگزاری این حماسه سیاسی را عهده دار بودند.

وی بر لزوم آمادگی و تمهید همه‌جانبه فرمانداران برای مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و  افزود: استان مرکزی در انتخابات مجلس و انتخابات مرحله اول ریاست جمهوری بهترین عملکرد را داشته و این نشان می‌دهد دست اندرکاران امر برگزاری انتخاب متعهدانه و قانونمند فرآیند انتخابات را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات مرحله اول ریاست جمهوری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش داشته است، گفت: امیدواریم میزان مشارکت در مرحله دوم با مناظرات و تبیین‌هایی که توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه، مشارکت و انتخاب اصلح را دو اولویت در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: مردم قطعا با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند یکی از دو کاندیدای ریاست جمهوری را به عنوان فرد اصلح انتخاب خواهند کرد و قطعا پیروز انتخابات مردم هستند که با حضور حداکثری خود اقتدار نظام را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۷۲۰ نفر از واجدین شرایط رای دادن در استان مرکزی رای اولی هستند، گفت: تمامی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، انتظامی و دیگر عوامل، آماده برگزاری انتخابات در دور دوم هستند. امیدواریم با مشارکت مردم و حضور گسترده شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

نظری با اشاره به اینکه شعب اخذ رای انتخابات در دور دوم مانند دور اول بوده و تغییری نخواهد داشت، گفت: تمهیدات لازم برای اخذ رای از روستائیانی که به دلیل کار کشاورزی در ساعات صبح امکان رای دادن ندارند اندیشیده شده است تا با ماندگاری بیشتر صندوق‌های اخذ رای در روستاها فرصت رای دادن برای آنها فراهم شود.

وی در ادامه گفت: واجدین شرایطی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری نتوانسته‌اند در انتخابات شرکت کنند در مرحله دوم مشکلی برای حضور در انتخابات و رای دادن ندارند. همچنین برای افرادی که در شعب یا حوزه انتخابیه شهرهای دیگر رای خود را در مرحله اول به صندوق انداخته‌اند هیچ منعی برای رای دادن در شعب یا حوزه‌های انتخابیه شهر دیگری وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: هر فردی که دلش برای ایران قوی می‌تپد باید در انتخابات شرکت کند و در سرنوشت خویش دخیل بوده و با رای ندادن اجازه ندهد دیگران برای او تصمیم بگیرند. حضور در انتخابات موجب یاس دشمنان و معاندان نظام خواهد شد که همواره به دنبال توطئه افکنی و پمپاژ ناامیدی علیه ملت ایران هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: اگر قرار است کشور همواره در مدار توسعه و پیشرفت حرکت کند و روز به روز شاهد افتخار آفرینی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون علمی، پزشکی، صنعت دفاعی، فناوری و ... باشیم باید جمهوریت نظام را متجلی کنیم و آحاد مختلف مردم در میدان باشند.

وی بیان کرد: اقتدار و افتخار ملت ایران در عرصه‌های گوناگون نظیر هسته‌ای، صنعت دفاعی، پزشکی، نانوتکنولوژی و ... در اوج تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی بدست آمده است و به بالاترین درجات دست یافته‌ایم. افتخارات ملت ایران به حدی رسیده است که دشمنان در اوج ذلت، دانشمندان هسته‌ای و علمی کشور را ترور کردند که بیانگر ارتقای مسیری است که انقلاب در حال حرکت در آن است و تمامی این افتخارات به برکت حضور مردم در صحنه است. مشارکت پرشور در انتخابات ضامن اقتدار کشور و تداوم مسیر پیشرفت و توسعه خواهد بود.

نظری با تاکید بر اینکه افتخارات نظام اسلامی با نگاه به ظرفیت‌های داخلی بدست آمده است، تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مقوم و مکمل بدرقه شهدای خدمت است و با حضوری پرشور و انتخاب اصلح مسیر خدمت ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha