• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403041409728
  • خبرنگار : 50189

جولان گرما در استان کرمان/ از گرمازدگی مردم تا هشدار هواشناسی

جولان گرما در استان کرمان/ از گرمازدگی مردم تا هشدار هواشناسی

ایسنا/کرمان در این هفته گرمی هوا در برخی از مناطق استان کرمان به میزانی افزایش یافته که مسئولان بهداشتی و هواشناسی توصیه می‌کنند شهروندان، با توجه به پایداری هوای گرم و خطر گرمازدگی از فعالیت سنگین و توقف طولانی‌مدت در ساعات گرم روز خودداری کنند و از احتمال گرمازدگی مسافران در جاده‌ها نیز می‌گویند.

اداره کل هواشناسی استان کرمان از احتمال بی‌آبی بدن و گرمازدگی در صورت حضور بلندمدت در فضای آزاد در روز جمعه هشدار داد و امروز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته شهداد و فهرج با حداکثر دمای ۵۰ درجه و ریگان با دمای ۴۹.۶ درجۀ سانتیگراد بعد از کوهک و دلگان، گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بودند.

همچنین ایستگاه‌های میانده جیرفت با دمای ۴۸.۸ درجه سانتیگراد و کهنوج با دمای ۴۸.۶ درجۀ سانتیگراد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

صبح امروز نیز شهداد با حداقل دمای ۳۹ درجۀ سانتیگراد گرمترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

این در حالی است که در روز ۱۳ تیرماه اداره کل هواشناسی کرمان، رودبارجنوب را گرم ترین نقطه این استان با ۴۹ درجه سانتیگراد طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

همچنین در صبح ۱۱ تیرماه شهداد با حداقل دمای ۳۶.۴ درجه و ریگان و بم با حداقل دمای ۳۵ درجۀ سانتیگراد، گرم‌ترین صبح را بعد از کوهک با دمای ۳۶.۹ درجۀ سانتیگراد در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشتند. ضمن آنکه روز یکشنبه ۱۰ تیرماه نیز شهداد با حداقل دمای ۳۸.۴ و حداکثر دمای ۴۹ درجۀ سانتیگراد، برای سومین روز متوالی گرم‌ترین ایستگاه در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور را داشت.

طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی استان کرمان، شنبه ۹ تیرماه، شهداد با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجۀ سانتیگراد، بالاترین دما را در کشور داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشات سازمان هواشناسی، شهداد در ۲۰ روز گذشته تا کنون گرم‌ترین صبح کشور را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته و طبق اعلام فرزانه شعبان نژاد رئیس مرکز جامع سلامت شهداد؛ بر اثر افزایش دما طی ۲۰ روز گذشته تعداد ۴۸۳ نفر بیمار گرمازده به مرکز جامع سلامت مراجعه و از این تعداد ۱۸۵ نفر بستری موقت شدند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha