• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403041510423
  • خبرنگار : 50597

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند

رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند

ایسنا/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید در انتخاب وزرا و معاونین و سایر اطرافیان، فارغ از نگاه جناحی و حزبی عمل کند.

محمد جلالی، جمعه ۱۵ تیر ماه در حاشیه بازدید از فرایند اخذ آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امر انتخابات را در جمهوری اسلامی، سرنوشت‌ساز خواند و اظهار کرد: انتخابات فرایندی مهم و اثربخش بوده و ارکان نظام جمهوری اسلامی بر پایه انتخابات استوار است.

وی ادامه داد: هرچه مشارکت افزایش یابد، رییس جمهور آینده با توان، قدرت و پشتوانه مناسب‌تر در کشور و محافل بین‌المللی ایفای نقش کرده، به مردم خدمت کرده و تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با دعوت از مردم به حضور موثرتر در انتخابات، افزود: امیدواریم با افزایش مشارکت، رییس جمهوری با پشتوانه محکم پا به عرصه خدمت بگذارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف رئیس جمهور، تصریح کرد: رئیس جمهور شخص اول اجرایی کشور بوده و دومین شخصیت سیاسی کشور پس از رهبری است و از این رو نقش مهمی در کشور دارد. وی باید در انتخاب وزرا و معاونین و سایر اطرافیان، فارغ از نگاه جناحی و حزبی عمل کند.

وی گفت: رئیس جمهور با هر درصد از مشارکت و آرا، رییس جمهور کل مردم ایران بوده و باید اولویت‌ها و وعده‌ها را عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: اگر رییس جمهور در نقطه‌ای به این نتیجه رسید که شعارها و وعده‌های داده شده با سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی در مغایرت است، باید شجاعانه آن را بیان کند. باید با مردم صادقانه صحبت کند و گزارش اقدامات خود را صادقانه برای مردم بیان کند.

جلالی ادامه داد: اگرچه مجلس در راستای وظایف خود، با نظارت بر دولت پیگیر اقدامات رئیس جمهور است اما دولت نیز باید گزارشات دوره‌ای خود را برای مردم ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha