• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403041308870
  • خبرنگار : 50598

سال گذشته انجام شد:

خروج ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی استان مرکزی

خروج ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در سال گذشته مجموعا ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی استان خارج شده است.

سعید نورالهی، ۱۳ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسالت اصلی ما رسیدگی به گزارشات و پرونده‌های تخلف است ولی بحث حضور تعزیرات در بازار نیز توسط دولت سیزدهم تعریف شد و خود را ملزم به انجام این امر دانستیم.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد پرونده های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومت رسیدگی می‌شود گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه کالا و ارز، ۲۲۷۰ فقره وارده، ۲۱۷۱ فقره مختومه داشتیم و ۱۵۳ فقره باقی مانده است.

نورالهی اضافه کرد: در حوزه کالا و خدمات ۹۵۷۷ پرونده وارد و ۹۶۵۱ فقره مختومه شده و ۳۴ فقره باقی مانده است. در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز ۱۰۸۷ پرونده وارد و ۱۱۱۳ فقره مختومه شده و تنها یک فقره باقی مانده است.

وی با بیان اینکه درصد عملکردی تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده‌ها ۹۹.۶ درصد بوده است، افزود: در مجموع سه حوزه، ۱۲۹۳۴ پرونده وارده، ۱۲۹۳۵ فقره مختومه شده و ۱۸۸ فقره باقی مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: میزان محکومیت ریالی در هر سه بخش ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است. در سال گذشته ۹۵۴۱ پرونده معادل ۷۴ درصد محکوم مالی شده، ۱۳۹۹ پرونده معادل ۱۱ درصد حکم برائت گرفته اند و برای ۲۸۹۵ پرونده معادل ۱۵ درصد، حکم سایر قرارهای قانونی صادر شده است.

وی با بیان اینکه پرتکرارترین تخلف در حوزه بازار، عدم درج قیمت بر روی کالاست افزود: تعداد تخلفات در هر حوزه در سال گذشته، ۲۲۰۱ مورد عدم درج قیمت، ۲۰۶۸ مورد گران فروشی، ۱۰۲۷ مورد حمل کالای قاچاق، ۹۸۹ مورد تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و ۹۴۶ مورد عدم اجرای تکالیف صنفی نانوایان بوده است.

نورالهی تصریح کرد: بالاترین تعداد پرونده واصله از طرف جهاد کشاورزی ۳۶۰۱ مورد بوده و بعد از آن از طرف اداره کل صمت ۳۴۶۴ مورد، اتاق اصناف ۲۲۴۳ فقره، نیروی انتظامی ۱۹۵۰ فقره و علوم پزشکی، ۱۰۷۵ فقره بوده است.

وی با بیان اینکه بالاترین تخلف به تعداد ۱۸۹۰ فقره و در حوزه آرد و نان بوده است، گفت: در حوزه دارو، اقلام پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۵۰ فقره تخلف، مرغ ۱۰۳ فقره تخلف، لوازم خانگی ۹۵ فقره تخلف و سپس در حوزه‌های لاستیک، روغن موتور و گوشت قرمز بیشترین تعداد تخلفات را داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته ۶۲۷ پرونده شکایات مردمی وارده داشتیم که ۶۲۴ مورد مختومه و رسیدگی شده است. در سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات تنها ۱۵ مورد ثبت شکایت مردمی داشتیم و ۱۶۳۰ فقره در قالب گشت‌های سیار خودمان ثبت شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶.۹ درصد رشد رسیدگی داشته ایم.

وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات ۱۱ روز، حوزه قاچاق کالا و ارز ۲۴ روز و در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۱۲ روز است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۲۹۰ اکیپ مشترک بازرسی تعزیرات و سایر دستگاه‌های استان در سال گذشته گفت: این اکیپ‌ها از ۶۷۵۳ واحد صنفی بازرسی کردند که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۹ درصد رشد داشتیم. در حوزه اجرای احکام نیز مجموعا ۸۰۰۲ فقره ورودی داشتیم که ۷۸۴۱ فقره مختومه شده و ۴۱۲ فقره باقی مانده است و درصد عملکرد ۹۵.۸ درصد بوده است.

نورالهی با بیان اینکه میزان وصول ریالی اجرای احکام بابت جرائم در سال گذشته، ۱۴۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن میزان محکومیت ریالی هفت درصد کمتر شده ولی ۵۲ درصد رشد وصولی جرائم داشتیم.

وی با اشاره به ضبط ۵۷۰ دقیقه برنامه تبلیغی و ارتباط با رسانه تصریح کرد: در سال گذشته تلاش‌های بسیاری جهت کاهش کالاهای رسوبی در انبار اموال تملیکی استان شکل گرفت چراکه دغدغه قوای مجریه و قضائیه بود. در حوزه اموال تملیکی ۹۷۳ فقره پرونده ورودی در سال گذشته داشتیم و ۱۵۰۰ فقره نیز مختومه شده است. همچنین مجموعا ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی خارج شده است.

نورالهی اضافه کرد: دیدار و ملاقات‌های مردمی، راه اندازی اداره تعزیرات در زرندیه، ارتباط بیشتر با واحدهای تولیدی، استفاده از مصوبه سران قوا در جهت پنج برابر شدن میزان جریمه‌ها و پلمب واحدهای صنفی متخلف و نصب تابلو در واحد صنفی قبل از صدور حکم از جمله اقدامات موثر ما در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در استان پلمب شده است، گفت: مهم‌ترین کار ما در سال گذشته، نظارت بر بازار مسکن و صنف مشاورین املاک بوده است. ۱۳۲ اکیپ بازرسی به صورت مستمر در طول سال در این بخش کار کردند که ۴۷۵ واحد صنفی بازرسی، ۲۰۳ واحد متخلف شناسایی و ۶۰ واحد مشاور املاک پلمب شد.

وی با اشاره به بازرسی بالغ بر ۳۰ واحد داروخانه در سال گذشته افزود: در حوزه مراکز خدمات زیبایی ۱۰ اکیپ مستقیم بازرسی تشکیل دادیم و ۴ واحد به علت گران فروشی و استفاده از کالای قاچاق و عدم اخذ مجوز پلمب شدند. در حوزه آرایشگاه های زنانه نیز ۱۳ اکیپ بازرسی تشکیل دادیم که سه واحد پلمب شدند.

وی با اشاره به پلمب سه واحد باشگاه ورزشی در سال گذشته گفت: ۱۰ اکیپ بازرسی در خصوص شهریه مدارس غیرانتفاعی تشکیل دادیم که خوشبختانه تخلفی مشاهده نکردیم. در خصوص سرویس مدارس نیز با کمک شهرداری، ۲۰ اکیپ تشکیل دادیم و برای اولین بار وارد این حوزه شدیم و بنا داریم امسال کامل تر و جامع‌تر حضور پیدا کنبم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص یک شرکت‌ لبنی در استان به جهت گران فروشی پرونده تشکیل شد که ۱۷ میلیارد تومان جریمه صادر شد. ۱۲ واحد مرغداری نیز به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان مجازات شدند. دو کشتارگاه مهم استان نیز به مبالغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مجازات شدند.

وی با اشاره به ورود تعزیرات حکومتی در بحث نظارت بر عملکرد پزشکان در خصوص زیرمیزی نیز اظهار کرد: یک واحد مطب را در سال گذشته پلمب کردیم و ۱۰۰ میلیون تومان نیز جریمه صادر کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha