• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052014729
  • خبرنگار : 50204

هزینه‌کرد بیش از هزار میلیاردی برای ارتقای روکش آسفالت راه های استان مرکزی

هزینه‌کرد بیش از هزار میلیاردی برای ارتقای روکش آسفالت راه های استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش ریالی پروژه های اجرا شده و در حال اجرای حوزه نگهداری راه ها بیش از هزار میلیارد ریال است.

مهرداد جهانی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هوشمندسای راه ها است، هدف از این هوشمندسازی پایش آنلاین و برخط ترددهای جاده ای است که شامل کنترل ترافیک، کنترل سرعت مجاز، مدیریت سرعت، کنترل تخلفات رانندگان، استخراج داده های میزان تردد، اطلاع از وضعیت آب و هوا  و... است.

وی افزود: با توجه به اهمیت راه های استان مرکزی و موقعیت استراتژیک منطقه ای، میزان تردد در راه های استان با تحلیل داده های ترافیکی راه ها در ۶۸ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین در چهارماهه نخست سال جاری با ثبت بیش از ۷۷ میلیون و ۳۵ هزار تردد، حاکی از قرار گرفتن استان در رتبه سوم کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به تمهیدات کنترل ترافیک تصریح کرد: فراهم ساختن زیرساخت برای ۷۲ دستگاه سامانه دوربین ثبت تخلفات تخطی از سرعت مجاز در محورهای مواصلاتی که با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۶۲ دستگاه آن فعال شده و ۱۰ دستگاه دیگر به زودی اجرا و نصب خواهد شد، همچنین تجهیز محورهای استان به ۲۵ دوربین نظارتی که یکی از آنها اخیرا با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در آزادراه جدیدالاحداث غدیر نصب شده و دو دستگاه دیگر به زودی در سه راهی تفرش و کنار گذر شمالی اراک نصب و راه اندازی خواهد شد.

جهانی اضافه کرد: بهره گیری از ۴ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در محورهای اراک- توره ، اراک-سلفچگان، دلیجان اصفهان و آزاد راه ساوه-تهران و بهره گیری از ۸ دستگاه تابلوی وی ام اس و یک دستگاه تابلوی هوشمند ترافیک نما و بهره گیری از ۶۸ دستگاه سامانه ترددشمار برخط در محورهای شریانی استان از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: با عنایت به حساسیت حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور، استان مرکزی عملکرد مطلوبی در این راستا داشته و از استان های برتر در این زمینه به شمار می رود بطوریکه از ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۸ مرداد همین سال بیش از ۳۰۵ هزارتن کالای اساسی و نهاده دامی توسط ۱۳ هزار و ۶۴ دستگاه انواع کامیون و تریلی از مبدا خوزستان توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی جابجا شده که این امر نشان از اقدام جهادی رانندگان ناوگان حمل و نل کالای استان دارد که در شرایط دشوار دوشادوش هم ایستاده اند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان ساخت: می توان گفت روزانه حدود ۴۳۵۰ تن کالا توسط ۱۸۷ دستگاه کامیون از خوزستان و بویژه بندر امام خمینی(ره) توسط ناوگان استان مرکزی شده است. همچنین برای تسریع در این اقدام جهادی در راستای رسالت سازمانی، کاروان هایی متشکل از ماشین آلات راهداری نیز به بندر امام خمینی(ره) اعزام شده اند تا هرچه سریعتر کالاهای اساسی به مقاصد مربوطه حمل شوند.

جهانی با اشاره به تاثیر کرونا بر حمل و نقل جاده ای افزود: بی شک همانگونه که بیماری کرونا در دو سال گذشته بر اقتصاد جهانی لطمه وارد کرده کشور ما نیز از این مورد مستثنی نبوده و در لایه ها و طبقات مختلف تجاری، صنعتی، حمل و نقل و بهداشت و درمان و... موثر واقع شده، لذا سیستم ناوگان حمل و نقل مسافر استان مرکزی نیز بی تاثیر از این عامل نبوده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ حدود دومیلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان مسافری استان جابجا شده بود که در سال گذشته به علت همه گیری و گستردگی بیماری کرونا این رقم به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تقلیل یافت که با کاهش ۵۱ درصدی همراه بوده است اما در ادامه با تمهیدا اندیشیدده شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای حمایت از ناوگان مسافری و الزام به اخذ استعلام بیماری کرونای مسافرین قبل از صدور بلیط توسط سامانه راه اندازی شده، استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت اتوبوس ها و نظارت مستمر کارشناسان این اداره بر اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی، این رقم طی ۴ ماه امسال به مدت مشابه در سال قبل رشد ۱۸ درصدی داشته است.

جهانی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کالای استان از کرونا بی تاثیر نبوده و با همت و تلاش بی وقفه رانندگان در سال ۹۹ با جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده و طی ۴ ماه نخست سال جاری افزون بر ۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تن کالا جابجا شده است.

وی در خصوص ارتقای روکش آسفالت راه ها عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده ای در سطح کشور ارتقای روکش آسفالت راه های شریانی است که در این چارچوب نیز استان مرکزی با جذب اعتبارات مناسب عملکرد مطلوبی داشته است به گونه ای که ارزش ریالی پروژه های اجرا شده و در حال اجرای حوزه نگهداری راه ها در حال حاضر بیش از هزار میلیارد ریال است که امیدواریم با استمرار پیگیری های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه ها در راستای خدمترسانی به کاربران جاده ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ترددی ایمن خدماتی مطلوب تر ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: از مجموعه راه های استان ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از مجموعه راه های روستایی کشور ۲.۱ درصد را  شامل می شود، در کشور درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آسفالت ۵۳ درصد و در استان مرکزی  ۸۷ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است. امسال نیز ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده که در کشور بی نظیر بوده است.

جهانی افزود: ۱۳۵ شرکت حمل و نقل، ۵۱ شرکت حمل مسافر و ۶ مرکز معاینه فنی در استان مرکزی وجود دارد، شرکت های معاینه فنی استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه، دلیجان، محلات و اراک قرار داشته و ایجاد سه مرکز معاینه فنی نیز در حال انجام است .

وی ادامه داد: ۱۱ هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان مرکزی فعال بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با حمل ۲۱ میلیون تن کالا جز استان‌های برتر بوده ‌است، همچنین ۳۲ نقطه حادثه خیز در سال ۹۶ در جاده‌های استان مرکزی شناسایی شد که تعداد این نقطه‌ها امسال به سه نقطه کاهش یافته‌ و رفع این نقاط نیز در حال انجام است .

جهانی با یادآوری افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در استان مرکزی گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha