• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041409370
  • خبرنگار : 71145

تظاهرات ضد دولتی در تل‌آویو/ خانواده‌های اسرای صهیونیست نتانیاهو را تهدید کردند

تظاهرات ضد دولتی در تل‌آویو/ خانواده‌های اسرای صهیونیست نتانیاهو را تهدید کردند

شبکه ۱۲ عبری امروز- پنجشنبه- گزارش داد که تظاهرکنندگان مخالف حکومت بنیامین نتانیاهو، خیابان اصلی «آیالون» در مرکز تل‌آویو را مسدود کردند.

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان خواستار انعقاد قرارداد تبادل اسیران صهیونیست با حماس و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند.

رسانه‌ها گزارش دادند: شهرک نشینان با آتش زدن و بستن چندین جاده در تل‌آویو خواستار سرنگونی دولت نتانیاهو شدند.

امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه متعهد شدند که اگر دولت بنیامین نتانیاهو یک معامله جدید تبادل اسیران را که در افق توافق با جناح‌های فلسطینی ظاهر می‌شود، خنثی کند، تظاهرات میلیونی ترتیب خواهند داد.

خانواده‌ها در بیانیه‌ای گفتند: «ما اجازه نمی‌دهیم وزرای دولت بار دیگر توافق را زیر پا بگذارند و توافق دیگری را خراب کنند. یا باید اسیران به طور کامل بازگردند یا همه ساکنان به جاده‌ها و چهارراه‌ها خواهند رفت.»

کانال ۱۲ عبری همچنین گزارش داد یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر به خانواده‌های اسیران صهیونیست گفت: «ما بیش از هر زمان دیگری به انعقاد قرارداد تبادل با حماس نزدیک شده‌ایم.»

گالانت ادامه داد: یکی از اهداف اصلی من در همه دیدارها در آمریکا فشار بر حماس برای دستیابی به توافق بود.

این کانال عبری اشاره کرد که دفتر گالانت از اظهار نظر در مورد این گفته‌ها خودداری کرده است.

دفتر گالانت گفت: «وزیر جنگ از ابتدای جنگ هر هفته در گروه‌های کوچک با خانواده اسرا گفت‌وگوهای صریح و صمیمانه داشته است. ما قصد نداریم درباره آنچه در این گفت‌وگوها گفته شد اظهار نظر کنیم.»

پیش از این انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست بازداشت شده در غزه در واکنش به اعلام دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دریافت پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس در غزه، اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد دولت مانع از رسیدن به توافق تبادل اسرا شود. 

انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست، نتانیاهو را تهدید کرد که اگر توافق با حماس را نپذیرد، میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها خواهند آمد.

این انجمن افزود: «مردم اسرائیل بارها در هر نظرسنجی نشان داده‌اند که از دستیابی به یک توافق جامع برای بازگشت همه بازداشت‌شدگان حمایت می‌کنند.»

ایناو تسینگاوکر، مادر یک اسیر صهیونیست نیز گفت که تیم مذاکره کننده اشغالگران به او اطلاع داده است که بنیامین نتانیاهو عمداً در توافق برای بازگرداندن اسیران خرابکاری می‌کند.

ایناو افزود که تمام نگرانی نتانیاهو حفظ ائتلاف حاکم است و تاکید کرد که به اهمالکاری نسبت به اسرائیل ادامه خواهد داد.

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه بنیامین نتانیاهو به دلیل جنگ غزه، از مدت‌ها پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رادیو اشغالگر نیز گزارش داد که کابینه امنیتی عصر امروز پنجشنبه برای بررسی واکنش حماس به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha