• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400041611484
  • منبع : نمایندگی ایلام

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام آزمایشگاه معتمد خاک‌شناسی استان شد

ایسنا/ایلام معاون پژوهشی دانشگاه ایلام گفت: با توجه به تعداد کم آزمایشگاه‌های خاکشناسی معتمد در سطح کشور، تصویب و اجرایی شدن قانون حفاظت از خاک و عدم وجود این نوع آزمایشگاه در استان، اهمیت اخذ این مجوز دوچندان بود.

دکتر «حسین مهدیزاده»  با اعلام این خبر، اظهار کرد:  با تأیید شش پارامتر شامل CO   ،CU  ،MN  ،Zn، Fe آزمایشگاه خاک‌شناسی دانشگاه ایلام از اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، این آزمایشگاه  به عنوان  آزمایشگاه معتمد خاکشناسی در استان ایلام شناخته شد.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های خاص آزمایشگاه مرکزی مانند  وجود دستگاه‌های آنالیزگر پیشرفته، دقت بالا در آنالیز و وجود  پرسنل متخصص و با تجربه از جمله دلایل کسب این مجوز بوده است، تصریح کرد:  با تدابیر و پیگیری‌های خانم مهندس سلطانی مدیر آزمایشگاه مرکزی، دکتر توکلی دانشیار دانشکده کشاورزی، دکتر باقلانی کارشناس با تجربه  آزمایشگاه مرکزی و دیگر کارشناسان این مجموعه، بعد از بررسی مدارک و مستندات ارائه شده، ارسال نمونه خاک از طرف سازمان محیط زیست و انطباق کامل و دقیق نتایج با استانداردها و بازدید کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، نهایتاً این مجوز اخذ شد.

مهدی‌زاده، در خصوص اهمیت اخذ این مجوز، گفت: با توجه به تعداد کم آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی معتمد در سطح کشور، تصویب و اجرایی شدن قانون حفاظت از خاک و عدم وجود این نوع آزمایشگاه در استان، اهمیت اخذ این مجوز دوچندان بود، که خوشبختانه فراهم شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، با بیان اینکه چشم‌انداز  این آزمایشگاه در راستای حل مشکل آنالیز آلاینده‌های خاک در استان و کشور و ارائه راهکارهای اساسی در جهت بهبود محیط زیست است، گفت: طیف استفاده کنندگان از خدمات این آزمایشگاه شامل: بخش  خصوصی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ادارات دولتی و شرکت‌های نفت، پتروشیمی و پالایشگاه گاز  خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به موفقیت‌های متوالی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در چند سال اخیر، اظهار کرد: پیوستن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران، پیوستن به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور و کسب مجوزهای آزمایشگاه معتمد در سطح استان و کشور، زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی را برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران بیش از گذشته فراهم کرده و همچنین فرصت خاصی را در زمینه درآمدزایی در این حوزه نیز ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha