• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403041207831
  • خبرنگار : 71299

همزمان با سالروز عملیات کربلای یک خاطرات این عملیات منتشر شد

آیین رونمایی از کتاب «خاطرات ماندگار» در ایلام

آیین رونمایی از کتاب «خاطرات ماندگار» در ایلام

ایسنا/ایلام آئین رونمایی از کتاب «خاطرات ماندگار» اثر  محمد عباسی به همت کتابخانه مرکزی ایلام و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در محل این کتابخانه برگزار شد.

‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳، در این مراسم ضمن قدردانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به پاس همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین تقویت منابع اطلاعاتی، با ارائه گزارشی از وضعیت برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی آثار مکتوب و منتشرشده در حوزه دفاع مقدس، به نقش آفرینی کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.
در این برنامه «محمدتقی قاسمی» از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و میهمان ویژه این آئین با ذکر خاطراتی از عملیات کربلای یک، به شرایط و وضعیت این عملیات اشاره کرد.
وی این عملیات را از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: کربلای یک در موقعیت جغرافیایی و زمانی دشواری رخ داده است که قدرت نظامی و لجستیکی دشمن در اوج بود اما با وجود این شرایط ویژه، رزمندگان اسلام با تکیه بر ایمان الهی و از خودگذشتگی بی مثال خود و با یک برتری تاکتیکی، شیرازه دشمن را از هم گسستند و شکستی تحقیرآمیز بر آنها تحمیل کردند.
حاج «محمد عباسی» گردآورنده کتاب خاطرات ماندگار در ارتباط با شیوه تدوین این اثر عنوان کرد: خاطرات ذکر شده حاصل دیده‌ها و شنیده‌های مستند و میدانی از زبان رزمندگان شرکت کننده در عملیات کربلای یک بوده است و هدف آن ارائه تصویری گویا و همه جانبه از حالات رزمندگان و همچنین شرایط خاص حاکم برآن، است

وی با بیان اینکه تجربیات شخصی فراوانی از این عملیات داشته و خود شاهدی زنده بر حوادث و اتفاقات آن بوده است، افزود: اما بیان واقعیت‌های آن و رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان آن، کاری دشوار است اما تلاش شده است بخشی از آن‌ها را در قالب یک اثر مکتوب بازتاب دهد.
کتاب خاطرات ماندگار با تدوین و گردآوری حاجی محمد عباسی و همچنین همکاری بتول میرزایی، به همت اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و کانون وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام منشر شده و موضوع اصلی آن خاطرات رزمندگان عملیات کربلای یک است.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha