• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403041208143
  • خبرنگار : 50469

برگزاری دوره آموزشی کشاورزی برای سربازان وظیفه نیروی انتظامی در ایلام

برگزاری دوره آموزشی کشاورزی برای سربازان وظیفه نیروی انتظامی در ایلام

ایسنا/ایلام محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: انتخاب رقم مناسب برای کشت توسط تولید کنندگان گندم باید متناسب با شرایط اقلیمی، ویژگی‌های آب و هوایی و تنش‌های زنده و غیر زنده هر منطقه صورت گیرد.

«زینب سبزی» امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳، در دوره آموزشی اصول کاشت، داشت و برداشت گندم آبی و دیم که برای سربازان وظیفه ناجا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی بخشی کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است که نقش بسزایی در دستیابی به امنیت غذایی، تنوع اقتصادی، ریشه‌کن کردن فقر و رفاه انسان‌ها ایفا می‌کند.

محقق معین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: مفهوم پایداری در اکوسیستم‌های کشاورزی یعنی سیستم قادر باشد خروجی خود را در طول زمان ثابت نگه دارد و اگر افزایش نمی‌یابد دچار کاهش نیز نگردد. در سایر سیستم‌ها نیز پایداری معنای کم و بیش مشابه‌ای دار، یعنی حفظ خروجی یا عملکرد هر سیستم در طول زمان.

سبزی گفت: تمام فعالیت‌هایی که بشر انجام می‌دهد از جمله کشاورزی در ارتباط با محیط زیست و طبیعت است. به این صورت که برای انجام این فعالیت‌ها منابعی از طبیعت برداشته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه این فعالیت‌ها، مواد آلاینده و یا ضایعاتی در طبیعت رها می‌شود به عنوان مثال، از طبیعت سنگ آهن استخراج شده، سپس از آن تراکتور ساخته شده و درتراکتور سوخت ریخته شده و به مصرف فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی می‌رسد و در نهایت آن تراکتور از کار افتاده به ضایعات و سوخت مصرفی آن به آلاینده‌ها تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب رقم مناسب برای کشت توسط تولید کنندگان گندم بایستی متناسب با شرایط اقلیمی، ویژگی‌های آب و هوایی و تنش‌های زنده و غیر زنده هر منطقه صورت گیرد.

سبزی گفت: ارقام آبی مناسب کشت در مناطق معتدل استان شامل سیروان، هانا و امین می‌باشد. برای مناطق گرم و خشک نیز ارقام چمران، ۲مهرگان، شبرنگ، برات، خلیل، سارنگ و آران مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha