• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111612005
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس مجمع نمایندگان مجلس در کردستان:

ردیف بودجه برای سنندج، شهر خلاق موسیقی درنظر گرفته شود

ردیف بودجه برای سنندج، شهر خلاق موسیقی درنظر گرفته شود

ایسنا/کردستان رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با توجه به بازگشت لایحه بودجه به دولت، ردیفی برای سنندج شهر خلاق موسیقی درنظر گرفته شود.

محسن فتحی صبح‌ امروز پنجشنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد اظهار کرد که از همه مسئولان که قدمی برای توسعه کردستان برداشته‌اند صمیمانه تشکر می‌کنیم و این کارهای توسعه‌ای برای کردستان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود که هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم‌که خدماتمان در شان مردم کردستان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که مراسم کلنگ زنی سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج و راه آهن کردستان نمونه‌ی خوبی برای خدمت به مردم کردستان است.

وی عنوان کرد که فرودگاه اول کردستان یعنی سنندج دچار مشکلات و نواقصی است و باید به عنوان فرودگاه بین‌المللی شناخته شود.

فتحی ادامه داد که با توجه به بازگشت لایحه بودجه به دولت یک ردیف برای شهر خلاق موسیقی سنندج درنظر گرفته شود تا ردیفی به صورت سالانه در اختیار کارهای فرهنگی این شهر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد که تا پایان دولت دوازدهم ۵ قطعه از ۱۷ قطعه کریدور شمال غرب تکمیل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات اجرای آسفالت روستایی از اعتبارات استانی پرداخت می‌شود و توجه به وضعیت راه‌های روستایی استان نیازمند نگاه ویژه‌ای به این مقوله است.

وی اظهار کرد که ناحیه منفصل شهری نایسر به مراکز آموزشی و بهداشتی و درمانی و فرهنگی نیازمند است و مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

فتحی افزود که منطقه اقتصادی مریوان یکی دیگر از مطالبات مردم استان است تا ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم شود.

وی تصریح کرد که تجهیزات پزشکی که در ایام کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت شایان تقدیر است و نباید از ظرفیت‌های کردستان در بحث توریست درمانی غافل شد. 

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که باید دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی با همت مسئولان ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت جذب دانشجویان بین‌المللی نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد که ۱۲ درصد آبهای سطحی کشور در کردستان جاری است ولی میانگین اراضی آبی کردستان تنها ۱۳ درصد است که از میانگین کشوری بسیار کمتر است.

فتحی خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر ظرفیت‌های انسانی فراوانی در کردستان در حوزه ورزشی ظهور کرده‌اند اما سرانه فضاهای ورزشی در کردستان مناسب نیست و حمایت‌های مناسبی از تیم‌های ورزشی کردستان انجام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha