• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041208350
  • خبرنگار : 50294

تداوم خدمت رسانی در کردستان با حضور گسترده و انتخاب اصلح

تداوم خدمت رسانی در کردستان با حضور گسترده و انتخاب اصلح

ایسنا/کردستان کمتر از سە روز دیگر تا دور دوم چهاردهمین دورە انتخابات ریاست جمهوری در کشور باقیماندە است، انتخاباتی کە سرنوشت آیندە ایران و تغییر وضع موجود بە آن گرە خوردە است.

روز شنبە نهم تیر ماە در حالی کە ملت ایران منتظر اعلام نتایج و معرفی سکاندار قوە مجریه بودند، با اعلام نتایج رسمی، طبق پیش‌بینی‌های از قبل انجام شدە بە دلیل عدم کسب حد نصاب ۱+٥۰ درصدی آراء توسط هیچکدام از نامزدها انتخابات بە دور دوم کشیدە شد.

این دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است کە انتخابات ریاست جمهوری بە دور دوم کشیدە می‌شود و این اتفاق برای اولین بار در سال ۱۳٨٤ رخ داد و در نهایت احمدی نژاد پیروز این انتخابات شد و حال بعد از گذشت ۱۹ سال باید دید کە در رقابت میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی چە کسی پیروز میدان خواهد شد؟

از آنجا که مردم به واسطه شهید جمهور مزه خدمت رسانی را چشیده‌اند، باید کسی که به عنوان ریاست جمهوری آینده انتخاب می شود نیز ادامه دهنده مکتب خدمت بوده و مسیر رفاه ملت را مهیا کند.لازم است این بار نیز مردم با انتخاب اصلح و حضور گسترده خود، فرد شایسته را که دارای خصوصیات مکتب خدمت است برگزینند.

در این مدت کم تا انتخابات تلاش و رقابت پزشکیان و جلیلی برای بە دست گرفتن جایگاە ریاست جمهوری کشور ادامە دارد و رویارویی چهرە بە چهرە این دو نامزد انتخاباتی و مباحث داغ مناظرات انتخاباتی، ملت را بە پای صفحەهای تلویزیون کشاندە  تا با شنیدن حرف نامزدها بهترین انتخاب را در دور دوم داشتە باشند.

ستادهای انتخاباتی واقع در استان‌ها ولو در استان کردستان نیز دست از کار نکشیدە و با حضور فعال خود در بین مردم و با شنیدن مطالبە‌های مردم و ارائە برنامەها و راهبردهای نامزدهای انتخاباتی سعی در جذب مشارکت مردم و افزایش میزان آراء را دارند.

باتوجە بە خدمات شهید آیت‌اللە رئیسی و توجە ویژەای کە بە مسائل و مشکلات استان کردستان داشتند، انتظار می‌رود کە رئیس جمهور آیندە کشور نیز دنبالەرو راە ایشان باشد و نگاە عدالت محوری و یکسانی بە همە اقوام و شهرها داشتە باشد.

حال با گذشت دور اول انتخابات و زمان اندک باقیماندە تا دور دوم این رویداد سیاسی، رسانەهای معاند و دشمنان ایران و اسلام چشم بە عدم حضور مردم در دور دوم انتخابات دوختەاند تا توطئەهایشان بە ثمر بنشیند.

تداوم خدمت رسانی در کردستان با حضور گسترده و انتخاب اصلح

‌آمادگی‌ کردستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان سنندج از آمادگی کامل استان کردستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

حسن عسکری اظهار کرد: از قبل پیش‌بینی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و برای این امر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: پس از تأیید نتایج دور اول انتخابات توسط شورای محترم نگهبان، جلسه ستاد انتخابات شهرستان برگزار شد و بلافاصله فرایندهای مرحله دوم آغاز شده و در حال انجام است و در حال حاضر آمادگی صد درصدی در شهرستان وجود دارد.

به گفته عسکری، ۲۵۶ شعبه اخذ رأی فعال هستند و هیچ تغییری در آنها ایجاد نشده است. همچنین ۶ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی فرایند انتخابات را دنبال می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی و بدون مشکل پیش می‌رود.

وی افزود: در مرحله اول انتخابات هیچ‌گونه خللی مشاهده نشد و هیچ گزارشی مبنی بر مشکلات در اجرای انتخابات دریافت نکردیم. در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز نیازمندی‌ها و کاستی‌هایی که در مرحله اول در شعب وجود داشت، برطرف شده است.

تجهیزات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در کردستان مهیا است

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم است.

مهدی رمضانی در ادامە در خصوص آمادگی استان و تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استودیو خبر صبحگاهی سیمای مرکز کردستان، اظهار کرد: یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخد رای که در دور اول در نظر گرفته شده بود، برای این دور از انتخابات نیز برقرار است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی کار برگزاری انتخابات در دور دوم را نیز برعهده دارند، افزود: ساختار برگزاری انتخابات تقریبا تغییری نداشته و همان امکانات و زیرساخت های دور اول فراهم شده است.
رئیس ستاد انتخابات کردستان تاکید کرد: ارکان انتخابات یعنی سلامت و امنیت، جزو ضروریات بوده و برای حفاظت از آرا مردم آمادگی کامل وجود دارد.

رمضانی سلامت انتخابات را خط قرمز این ستاد عنوان کرد و گفت: رای حق الناس است و اجازه نمی دهیم این حق، ذره ای تضییع شود، همچنانکه دور اول انتخابات نیز در کمال سلامت و امنیت برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: مردم با احساس تکلیف و موقعیت شناسی، در راستای توسعه کردستان و توان افزایی رایزنی مدیریت استانی در سطح ملی، مشارکتی پرشور در انتخابات داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان به توجه ویژه دولت سیزدهم به استان اشاره داشت و اضافه کرد: پشتوانه مردم و مشارکت حداکثری آنان در این رویداد سیاسی، زمینه توسعه هر چه بیشتر استان را فراهم می کند.

رمضانی از مردم خواست با درک شرایط موجود در سطح ملی و فراملی، شرکتی پرشور در انتخابات داشته باشند و ادامه داد: مردم سالاری و رجوع به آرا عمومی، برای دشمنان قابل تحمل نیست، بنابراین مردم با مشارکت گسترده در انتخابات، بدخواهان کشور را ناامید کنند.

وی بر لزوم دقت نظر مردم در انتخاب فرد اصلح از بین دو نامزد تاکید و اظهار کرد: مردم کسی را انتخاب کنند که بتواند کشور را به خوبی اداره کند؛ چرا که ریاست قوه مجریه بسیار مهم است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان خواستار ورود جدی دانشجویان، جوانان و اساتید برای روشنگری اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو و تبیین شاخص های فرد اصلح برای مردم شد.

رمضانی بیان کرد: با توجه به فرهیختگی و فرزانگی مردم استان، قطعا کردستانی ها براساس شاخص، فردی اصلح را انتخاب و به فضاسازی ها توجه نمی کنند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.
مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

تداوم خدمت رسانی در کردستان با حضور گسترده و انتخاب اصلح

حضور مردم در دور دوم انتخابات توطئەهای دشمنان را خنثی می‌کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از مشارکت مردم استان در دور اول انتخابات تشکر کرد و گفت: باتوجە بە اهمیت بالای انتخابات و نقش بسزای مردم در این رویداد بزرگ سیاسی امیدواریم مردم استان حضور پرشورتری در دور دوم انتخابات داشته باشند.

سالار مرادی اظهار کرد: مشارکت مردم در صحنە انتخابات بە منزله افزایش مطالبات و سطح توقعات مردم از دولت است.

وی با بیان اینکه سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در کشور سه بازوی نظامی اسلامی هستند، تصریح کرد: تعامل و هم‌افزایی هرچە بیشتر دولت و مجلس سبب خدمتگزاری بیشتر در رفع مشکلات فرهنگی، عمرانی و مسائل اجتماعی خواهد شد.

تداوم خدمت رسانی در کردستان با حضور گسترده و انتخاب اصلح

جلیلی رئیسی دیگر است

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در کردستان گفت: بعد از رهبری، رئیس جمهور دومین مقام عالی کشور است و از این جهت نقش مهمی در مقدرات کشوری دارد.

حجت‌عبدالملکی در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی جلیلی در کردستان بە جایگاە ویژە رئیس جمهور در کشور اشارە و اظهار کرد: مسئله ریاست جمهوری بە لحاظ داخلی، جایگاە ویژە و حائز اهمیتی دارد.

وی عنوان کرد: امروز چشم همە دنیا بە ویژە مسلمانان دنیا بە ایران است تا ببینند چە کسی رئیس جمهور آیندە ایران خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی افزود: اینکە چە کسی رئیس جمهور آیندە ایران شود، نە تنها برای کشور ایران بلکه برای اغلب کشورهای دنیا حائز اهمیت است.

حجت عبدالملکی بیان کرد: همچنین بعد از شهادت آیت‌اللە ابراهیم رئیسی دلهرەای در کشور ایجاد شد کە چە کسی ادامە دهندە راە رئیس جمهور شهید خواهد شد.

وی جلیلی را رئیسی دیگر خواند و ادامە داد: بعد از شهادت آیت‌اللە رئیسی براساس نظرسنجی‌ها، دیدگاەها و نحوە ارائە برنامە برای آیندە کشور بە این باور رسیدیم کە جلیلی شخصیتی نزدیک بە آیت‌اللە رئیسی دارد.

عبدالملکی، جلیلی را همچون شهید رئیسی فردی باتقوا و خداترس و خدامدار خواند و افزود: رئیس‌جمهوری کە خدا ترس و باتقوا نباشد بە راحتی منافع مردم را بە حراج خواهد گذاشت.

وی اضافە کرد: جلیلی همچون آیت‌الله رئیسی بسیار مردمی و اهل خدمت بودە و بە هیچ‌وجە بر سر منافع مردم اهل معاملە نیست و بە راستی کسی را ندیدەام کە بە اندازە جلیلی بە فکر منافع مردم باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی اظهار کرد: جلیلی فردی باهوش و آشنا بە مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

عبدالملکی اضافە کرد: جلیلی طی سە سال حکومت شهید رئیسی همراە و همگام با دولت سیزدهم بود و در قالب دولت سایە بە ملت و دولت خدمت می‌کرد.

وی در ادامە جلیلی را ادامە دهندە راە شهید رئیسی خواند و گفت: اگرچە اشکالاتی در کار دولت سیزدهم بودە و باید اصلاحاتی را در راستای آن انجام داد، لذا یکی از برنامەهای وی همچون شهید رئیسی، احیای واحدهای راکد و نیمەراکد در سطح کشور است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: از آنجایی کە یکی از دغدغەهای مهم و اساسی شهید رئیسی، بحث معیشت و اقتصاد مردم بود، لذا ادامە این راە نیازمند فردی نترس و توانمند همچون جلیلی و انقلاب در نظام بانکداری است.

پزشکیان آیندە ایران را خواهد ساخت

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در کردستان گفت: جمع ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان جمع افرادی است کە برای آیندە ایران و ملت و دولت نگرانند.

غریب سجادی در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی پزشکیان اظهار کرد: متاسفانە برخی از افراد بە دلیل سیاست‌های غلط، تنگ‌نظری و بە دلیل اینکە راەهای انتقاد و اعتراض بە روی آن‌ها بستە شدە است، از مقولە انتخابات دوری کردەاند.

وی با بیان اینکە ما اوضاع و مشکلات کشور را فراموش نکردەایم، گفت: ما بار دیگر در عرصە انتخابات حاضر می‌شویم تا ثابت کنیم برای آخرین بار هم کە شدە سعی خود را خواهیم کرد تا از صندوق‌های رای عقلانیت بیرون بیاوریم.

سجادی اضافە کرد: اینکە در ستاد انتخاباتی پزشکیان افرادی با گرایش‌های مختلف حضور دارند، این است کە همە ما نگران آیندە کشور هستیم.

سجادی بیان کرد: ما اینجا و حامی دکتر پزشکیان هستیم تا بار دیگر آیندە ایران را بسازیم.

وی بە گذشتە اطمینان بخش دکتر پزشکیان اشارە و افزود: وی در مقاطع سخت تاریخی بە عنوان یک کنشگر مرزی نقش میانجی را داشتە و همیشه بە دنبال راەحل برای حل مشکل بودە است.

سجادی تصریح کرد: ما اینجاییم کە زندگی معمولی بە حسرتی برای جوانان و آیندگان تبدیل نشود و پدر و مادرها شرمندە فرزندان خود نباشند.

سجادی در پایان پزشکیان را گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری خواند و خاطرنشان کرد: پزشکیان ۲۲ سال در جامعە کردی زندگی کردە و کاملا بە تبعیضات و مشکلات مردم کرد واقف است.

کمتر از سە روز دیگر تا دور دوم چهاردهمین دورە انتخابات ریاست جمهوری در کشور باقیماندە است، انتخاباتی کە سرنوشت آیندە ایران و تغییر وضع موجود بە آن گرە خوردە است.

در این روزهای پایانی رقابت‌های سخت و نفس‌گیر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری «سعید جلیلی» و «مسعود پزشکیان» بە اوج خود رسیده است، باید تا آخر منتظر ماند و دید کە چە کسی گوی سبقت را خواهد ربود، پزشکیان یا جلیلی؟

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور تنها ٤۰ درصد از مردم در دور اول انتخابات بە پای صندوق‌های رای آمدە و عملا ٦۰ درصد مردم از شرکت در انتخابات امتناع کردەاند کە رکورد پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات دورەهای مختلف در جمهوری اسلامی در این دورە بە ثبت رسیدە است.

لذا مردم ایران بە ویژە استان کردستان در طول تاریخ با حضور خود در صحنەهای سیاسی بە دشمنان ثابت کردەاند کە باوجود همە مشکلات باز هم پای نظام ایستادەاند.

حضور کردستانی‌ها در پای صندوق‌های رای بە منزلە ادای دین بە شهدای راە خدمت و خدمتگزاری‌های شهید رئیسی بە استان کردستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha