• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041409476
  • منبع : نمایندگی کردستان

فعالیت ۱۲۹۶ شعبه فعال رأی ‌کردستان در دور دوم انتخابات

فعالیت ۱۲۹۶ شعبه فعال رأی ‌کردستان در دور دوم انتخابات

ایسنا/کردستان دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت: یک هزار و ۲۹۶ شعبه مانند انتخابات گذشته فعال است و دو تن از اعضای هیئت اجرایی که گرایش به سمت کاندیدایی داشتند عزل و از ترکیب هیئت اجرایی انتخابات خارج شدند.

مهدی رمضانی صبح امروز ۱۴ تیر در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با بیان اینکه حضور دوباره مردم در پای صندوق های رای تعیین کننده سرنوشت کشور است، اظهار کرد: حضور دوباره و گسترده مردم در انتخابات بیش از پیش اهمیت دارد و امید که میزان مشارکت مردم هم افزایش یابد.

وی امنیت را رکن اصلی انتخابات ذکر کرد و افزود: مرحله اول انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و در این دوره هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و تا کنون هیچ مشکلی نداریم.

رمضانی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم حق مردم در انتخابات ضایع شود، عنوان کرد: در بحث سلامت انتخابات نیز هم به استناد قانون و هم به استناد شرع، رای حق‌الناس است و محافظت از این حق عمومی مردم وظیفه و تکلیف متولیان و مجریان برگزاری انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: ۱۲ تا ۱۳ کمیته ذیل ستاد انتخابات در استان فعال است و ۳۱ هیئت اجرایی با حضور ۲۷۹ نفر از معتمدین مردم در کنار فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به هیئت اجرایی برگزاری انتخابات کمک می کنند.

به گفته رمضانی، یک هزار و ۲۹۶ شعبه مانند انتخابات گذشته فعال است دو تن از اعضای هیئت اجرایی که گرایش به سمت کاندیدایی داشتند عزل و از ترکیب هیئت اجرایی انتخابات خارج شدند.

وی افزود: افرادی که در ۱۵ تیرماه ۸۴ به سن قانونی رسیده باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رمضانی گفت: از هیچ فردی حق رای سلب نمی‌شود و افرادی که دور قبل رای نداده‌اند در این دوره می‌توانند رای بدهند و برای این کار دو مدرک کارت ملی و شناسنامه برای رای‌گیری ضروری است.

وی بر تلاش در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی توسط اقشار تاثیرگذار به ویژه اصحاب رسانه در سطح استان تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات توان و قدرت مطالبه‌گری را برای ما افزایش می دهد و زبان بدخواهان و بیگانگان و دجال های سیاسی را می بندد.

رییس ستاد انتخاباتی استان کردستان اضافه کرد: باید تا لحظه آخر مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب  کرده و در این راستا از ظرفیت های مختلف استفاده کنند.

وی یادآور شد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید ملاک حرکت همه ما در انتخابات باشد و نقش اصحاب رسانه در این خصوص بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha