• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041308619
  • منبع : نمایندگی کردستان

شناسایی ۷۵۹۰ واحد ‌مسکن‌ خالی در کردستان

شناسایی ۷۵۹۰ واحد ‌مسکن‌ خالی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان از شناسایی ۷۵۹۰ واحد مسکن خالی در کردستان خبر داد.

الیاسی امروز چهارشنبه(۱۳ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، با بیان اینکه راه و شهرسازی به دنبال ایجاد نظم و قانونمندی در بنگاه های مسکن استان است، اظهار کرد: هیات نظارت این اداره کل طی سال گذشته در قالب ۱۲۹۵ بازدید، ۱۶۵۹ تذکر به بنگاه‌های مسکن صادر کرده است.

وی با بیان اینکه ما در کشور مشکل مسکن نداریم بلکه مشکل خانه های خالی و پرداخت نکردن مالیات است، افزود: بر اساس پایش راه و شهرسازی کردستان ۷ هزار و ۵۹۰ واحد خانه خالی در سطح استان شناسایی و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده و این در حالی است که این تعداد خانه خالی می تواند برای بیش از ۷۰۰۰ نفر در سطح استان مسکن اجاره‌ای ایجاد می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با بیان اینکه در کردستان تامین زمین برای ساخت مسکن مسئله اصلی این پروژه است، بیان کرد: در راستای نهضت مسکن ملی در استان تاکنون برای بیش از ۲۶ هزار واحد زمین تامین شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

 نوسازی بافت فرسوده در کردستان ضروری است 

به گفته وی، در راستای طرح نوسازی بافت فرسوده یک بسته تشویقی به شهروندان اعطا شده که مزایای قابل توجهی دارد و مسیر حمایت از سرمایه گذاران از بافت فرسوده را هم تامین کرده است.

وی نوسازی بافت فرسوده را ضروری ذکر و گفت که به واسطه اجرای بسته های تشویقی بافت فرسوده، سال گذشته هزار و ۷۴۰ واحد و امسال نیز طی ۴ ماهه اول سال جاری هزار و ۱۸۷ واحد پروانه نوسازی اخذ کردند.

به گفته الیاسی، امسال تاکنون به واسطه حمایت دولت سیزدهم از استان کردستان دو هزار تن قیر به استان تخصیص یافته است.

عقد قرارداد ۱۱۲۶ واحد مسکن روستایی توسط بانک مسکن 

مدیرعامل بانک مسکن استان کردستان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در استان کردستان پنج درصد منابع پولی استان به بانک مسکن اختصاص دارد، اظهار کرد: بر اساس فرمول بانکی ما می توانیم ۸۵ درصد منابع را در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شود.

وی افزود: بانک مسکن استان کردستان طی سال گذشته ۲۵ هزار عقد قرارداد مسکن شهری و هزار و ۱۲۶قرارداد در حوزه مسکن روستایی داشته است.

۱۶ درصد تعهد احداث مسکن توسط بنیاد مسکن استان به روستاها اختصاص یافت

فیضی پور معاون بنیاد مسکن استان کردستان در ادامه این جلسه گفت: ۱۶ درصد تعهد ایجاد مسکن ملی در استان به روستاها اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد که تا پایان سال گذشته عملیات ساخت تعداد ۱۰ هزار  ۲۰۷ واحد مسکن ملی تحقق یافته است.

وی بیان کرد که در شش شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان سه هزار و ۸۶۱ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است که از این تعداد ۳۶۰ واحد تحویل مردم شده است.

فرودگاه سقز مهمترین پروژه هوایی کردستان در دولت سیزدهم 

کمالان در فرودگاه سنندج اظهار کرد: روند احداث پروژه فرودگاه سقز در دور اول سفر ریاست جمهوری استارت شد و در دور دوم هم این پروژه پس از سال‌ها انتظار به افتتاح رسید.

وی این پروژه را یکی از مهمترین و موثرترین پروژه‌های عمرانی استان که در توسعه استان تأثیر گذار است ذکر کرد و افزود: امید است که شرایط استفاده و بهره گیری بهتر از این فرودگاه در استان فراهم شود.

راه آهن همدان به سنندج مهمترین پروژه زیرساختی حمل و نقل کردستان است

امجدی نماینده شرکت ساخت زیر بناهای حمل و نقل کشور، در ادامه این جلسه اظهار کرد: پروژه راه آهن همدان سنندج و کریدور بزرگراه غرب کشور، پروژه بیجار به سمت زنجان از جمله مهمترین پروژه زیرساختی استان است.

وی افزود: پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم مجدداً شروع به کار کرده اند، شامل پروژه سقز، سه راهی مریوان به سمت تیتور، قطعات ۵ و ۶ بیجار به سنندج، و سایر پروژه‌های دیگر است.

به گفته امجدی، پروژه راه آهن سنندج همدان هم از دیگر پروژه های زیرساختی مهم استان است که در دولت سیزدهم پس از سال‌ها انتظار به بهره‌برداری رسید و تاثیر بسزایی مهم در توسعه کردستان دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha