• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99082718821
  • خبرنگار : 50204

معاون رئیس جمهور:

مستکبران مدعی حقوق بشر مانع ورود داروی جانبازان به کشور شده اند

مستکبران مدعی حقوق بشر مانع ورود داروی جانبازان به کشور شده اند

ایسنا/مرکزی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مستکبران مدعی حقوق بشر مانع ورود داروی جانبازان به کشور شده اند.

سعید اوحدی روز سه شنبه ۲۷ آبان در آیین امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مقوله هایی که در آموزه های دینی بسیار به آن تاکید شده ویژگی نسیان در انسان است  که اگر به درستی از آن استفاده نکند می‌تواند در یک‌ مسیر بسیار خطرناک قرار گیرد، اگر انسان دچار غفلت و فراموشی شود ممکن است نعمات خدا را نیز فراموش کند و در آینده حسرت این غفلت را بخورد.

وی با اشاره به تحریم های حداکثری افزود: در هیچ برهه از تاریخ کشور و ۴۲ سال عمر جمهوری اسلامی، چنین فشار و تحریم دارویی و غذایی از سوی استکبار بر ملت وارد نشده بود و همین مستکبران که شعار حقوق بشر سر می‌دادند امروز مانع ورود داروی جانبازان به کشور شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: معمولا در یک شرایط سخت است که انسان عزم و همت خود را برای رسیدن به اهداف و آرمان ها بیشتر می‌کند و باید تلاش کرد از این شرایط سخت گذر کنیم.

اوحدی اضافه کرد: مسئولیت و جایگاه نقطه پرش نیست بلکه این مسئولیت یک امانت است که باید از این امانت ها به خوبی حفاظت شود، بویژه در استان مرکزی که وجود ۶۲۰۰ شهید و بیش از ۱۴ هزار جانباز و... این مسئولیت و امانت را سنگین‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: استان مرکزی 6200 شهید تقدیم انقلاب کرده و در سراسر کشور نیز ۲۳۰ هزار شهید جان شیرین خود را برای حفاظت از آرمان‌های انقلاب فدا کرده‌اند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: با وجود اینکه در سال آخر فعالیت دولت هستیم، باید همچون گذشته در راستای ادای حق جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: 20 هزار رزمنده، ایثارگر، جانباز و آزاده در استان مرکزی وجود دارد که با احتساب خانواده‌های آنها جمعیتی حدود 100 هزار نفری را تشکیل می‌دهند و وجود 6 هزار و 200 شهید، استان مرکزی را جزو استان‌های خاص کشور قرار داده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به بازدیدی که از خانواده شهدا صورت گرفت در تلاش هستیم در جهت رفع مشکلات این خانواده ها تلاش کنیم.

آقازاده ادامه داد: امیدواریم با اقدامات مناسبی که انجام می‌شود بتوانیم دغدغه اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی دارای 6 هزار و 200 شهید، 800 آزاده و بیش از 14 هزار جانباز است.

مرتضی انصاری فرد بیان کرد: امروز با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ اشتغال یک هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در زمینه جذب، استخدام و کارآفرینی با ظرفیت موجود استان و تهیه مسکن برای بیش از دو هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی منعقد شد که با انعقاد این تفاهم نامه ها دو هزار نفر بیکار ثبت شده در سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به بیش از نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد:  اجرای پروژه 264 واحدی سفیر برای خانواده شهدا و ایثارگران شهر اراک از جمله اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید استان بوده که امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انصاری فر خاطرنشان کرد: دیگر اقدام صورت گرفته توسط این بنیاد استفاده از ظرفیت مسئولین ارشد استان در اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر بوده است که در این راستا بیش از ۱۵هزار دیدار حضوری، تماس تلفنی و مجازی با این خانواده ها داشته ایم، همچنین اتمام پروژه فرهنگی ورزشی و توانبخشی و افتتاح غیررسمی این مرکز با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان نیز توسط این نهاد انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در سفر یکروزه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان مرکزی، تفاهنامه تامین زمین و ساخت دو هزار واحد مسکونی و همچنین تفاهمنامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان مرکزی و ساماندهی گلزار شهدای استان منعقد شد.

حضور در گلزار شهدای اراک، حضور در منزل  حجت‌الاسلام عسگری از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، جانباز مدافع حرم حسین رفیعی نیا و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم عبدالله خسروی و دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران به اراک بوده است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha