• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403041409595
  • خبرنگار : 50598

مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساوه افتتاح شد

مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساوه افتتاح شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی خبر از افتتاح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساوه در هفته قوه‌قضائیه با بودجه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان داد.

مهدی علیزاده مهاجر، ۱۴ تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در سال گذشته رتبه اول ارزیابی عملکرد را بین استان‌های کشور کسب کردیم در حالی که فقط با ۳۰ درصد چارت سازمانی در حال خدمت رسانی هستیم و کمبود نیروی انسانی متخصص در سازمان چشمگیر است.

علیزاده مهاجر گفت: در پایان سال جاری آزمون استخدامی برای پزشکانی که دوره تعهدات خدمتی خود را انجام داده‌اند یا می‌خواهند طرح بگذرانند برگزار می‌کنیم و شرایط ایده آلی برای جذب گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه فقط در اراک، خمین و ساوه مکان فیزیکی تملیکی استاندارد پزشکی قانونی داریم تصریح کرد: در تمام شهرستان‌های استان اداره پزشکی قانونی داریم ولی غیر از این سه شهرستان در باقی شهرستان‌ها، مکان‌ها استیجاری و نامناسب است. در سه سال اخیر، ۴ اداره افتتاح کرده‌ایم و امیدواریم به زودی برای شهرستان‌های زرندیه و شازند بتوانیم ساختمان پزشکی قانونی استاندارد احداث کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اضافه کرد: دستگاه‌ها هایتک هستند و نگهداری این دستگاه‌ها در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان دارای هزینه بالایی است و نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ۳۴۴ مورد جواز دفن توسط پزشکی قانونی در استان صادر شده است گفت: تنها ۵ درصد پرونده های سازمان مرتبط با متوفیان است که این پنج درصد بسیار اهمیتش بیشتر است. در گذشته صدور جواز دفن در استان روند مناسبی نداشته و منطبق بر اصول علمی نبوده ‌است که منجر به تضییع حقوق مردم شده بود ولی با طرح دادپزشک مشکلات برطرف می‌شود.

علیزاده مهاجر با بیان اینکه به علت اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت، سقط جنین قانونی در استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش یافت گفت: امسال ۶۷۰۷ مورد معاینات بالینی در استان انجام شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه آمار مراجعان تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مرکزی در سه ماه اول حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است افزود: امسال ۱۳۳۶ فقره مراجعه بابت تصادفات رانندگی داشته‌ایم. تعداد متوفیان حوادث مختلف استان مرکزی در سه ماه نخست امسال نیز ۶۵۵ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال در استان مرکزی سه نفر به علت گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۱۶ نفر و سه ماه نخست امسال نیز ۵ نفر در استان مرکزی به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha