• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99081710872
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا اعلام کرد

تماس‌های درون‌خانوادگی ۵۳ درصد علت ابتلا به کرونا در همدان

تماس‌های درون‌خانوادگی ۵۳ درصد علت ابتلا به کرونا در همدان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان بر رعایت پروتکل ها توسط مردم برای کاهش ابتلا به کرونا در استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه تماس های درون خانوادگی به عنوان ۵۳ درصد علت ابتلا به کرونا به یک مشکل اساسی تبدیل شده است که خانواده ها باید رعایت کنند.

دکتر رشید حیدری‌مقدم شنبه ۱۷ آبان ماه در جلسه ستاد استانی کرونا، با اشاره به اینکه شرایط استان قرمز بوده و رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی مورد تأکید است، بیان کرد: هم اکنون ۱۱۰۰ بیمار در بیمارستان های استان همدان به علت بیماری کرونا بستری هستند که این نشانه حجم بالای بیماری کرونا در استان است.

حیدری مقدم مطرح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همدان از ۵۴ به ۷۰ درصد رسیده اما متأسفانه با وجود این رعایت، آمارها روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه ابتلای کارمندان به ادارات در استان افزایش پیدا کرده است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، گفت: تجمعات در سطح شهر همدان باید کاهش پیدا کند و به حداقل برسد تا از این شرایط بتوانیم عبور کنیم.

استاندار همدان نیز اعلام کرد: کلیه کسبه و اصناف در ۱۰ شهرستان به مدت یک ماه تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند و براساس مصوبه ستاد ملی و استانی از کسی که قانون را رعایت نکند به مراجع قضایی معرفی می شود به استثناء اصنافی که در تأمین مایحتاج مردم فعالیت دارند.

سیدسعید شاهرخی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اصناف موظف هستند که این طرح را به صورت کامل اجرا کنند و هیچ کوتاهی در عدم اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست.

وی مطرح کرد: دورهمی های خانوادگی یکی از علل اصلی ابتلا به کروناست که نیاز است مردم در این زمینه رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند.

شاهرخی بیان کرد: در همه شهرهای استان محدودیت های ترافیکی و رفت و آمد در مکان های با ازدحام جمعیت اجرا و در شهر همدان در منطقه گنجنامه، بلوار و پارک ها محدودیت هایی ایجاد شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد کروناویروس استان همدان، وی خاطرنشان کرد: کسانی که باعث برگزاری تجمعات هستند، به مراجع قضایی معرفی می شوند و برگزاری هر گونه مراسم عروسی، عزا و همایش ها و مسابقات ورزشی ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابن سینا نیز گفت: تعداد کل بیماران مشکوک به کرونا در بخش عادی از مرز ۱۰۰۰ نفر عبور کرد.

دکتر محمد طاهری اظهار کرد: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۴ مورد بوده که ۱۴۸ مورد در بخش عادی و ۱۰ مورد در ICU بستری شدند و حال ۵۹ نفر وخیم گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تعداد موارد مثبت از ابتدای بیماری تا الان ۷۳۳۵ مورد و تعداد موارد مثبت جدید ۱۰۶ مورد بوده و تعداد موارد فوت با ثبت ۱۶ مورد جدید به ۹۷۵ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی در رابطه با وضعیت شهرستان‌ها توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری در اسدآباد ۲۱۵ نفر، بهار ۴۳۰ نفر، تویسرکان ۴۴۰ نفر، رزن ۲۷۹ نفر، درگزین ۱۱۵ نفر، فامنین ۱۱۹ نفر، کبودراهنگ ۴۴۱ نفر، ملایر ۱۴۰۵ نفر، نهاوند ۸۲۴نفر، همدان ۲۸۷۱ نفر و خارج از استان ۱۹۶ نفر به کرونا مبتلا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابن سینا تأکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده دوری از استرس و اضطراب و استفاده از سبزیجات و میوه در پیشگیری از بیماری کرونا مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha