• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071410241
  • خبرنگار : 50037

مدیر بنیاد مسکن اسدآباد:

تاکنون در ۱۸ روستای اسدآباد عملیات عمرانی انجام نشده است

تاکنون در ۱۸ روستای اسدآباد عملیات عمرانی انجام نشده است

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تاکنون در ۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار اسدآباد هیچ گونه عملیات عمرانی انجام نگرفته است، گفت: این در حالیست که باید براساس قانون برنامه پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بهسازی می شد اما به علت عدم تخصیص اعتبارات این امر محقق نشده است.

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تخصیص ۸ درصد اعتبارات تملک دارایی برای بهسازی روستاها به هیچ وجه جوابگو نیست و با توجه به انتظارات و درخواست های روستائیان و اهمیت بهسازی و ساماندهی معابر و محیط روستاها از نماینده پرتوان شهرستان و دیگر نمایندگان انتظار داریم این درصد را به میزان قابل توجهی حداقل به ۱۵ درصد افزایش دهند تا اهداف برنامه توسعه محقق و جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی افزود: اجرای طرح هادی شامل عملیاتی است که براساس طرح هادی مصوب با مشارکت و همکاری روستائیان پس از تأمین اعتبار لازم، اجرا می شود.

معصومی اجرای طرح هادی را شامل عملیات تخریب و آواربرداری، جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت و نیز اجرای جداره و سنگفرش در روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون عملیات اجرایی طرح هادی در ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آغاز شده و فاز نخست در ۲۰ روستا به پایان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری عملیات بهسازی ۱۵ روستا در دست اجرا قرار دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات بهسازی پنج روستا شامل زیرسازی و آسفالت معابر روستایی با اعتباری افزون بر ۲۸ هزار میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

معصومی در رابطه با صدور سند مالکیت روستایی در شهرستان اسدآباد نیز گفت: سند مالکیت روســتاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری بسیار خوب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان به منظور رسمیت بخشیدن به املاک روستائیان در دستور کار بوده که در همین راستا از ابتدای طرح ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تعداد ۱۱ هزار و ۲۵۵ جلد سند در ۷۲ روستا و شهر آجین صادر و تحویل مالکان شده که این مهم در کاهش اختلافات ملکی و وثایق بانکی از نقش مؤثری برخوردار بوده است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha