• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99061006934
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

تمدید عضویت در کتابخانه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

تمدید عضویت در کتابخانه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به از سرگیری فعالیت کتابخانه‌های عمومی همدان، گفت: متقاضیان دریافت کتاب از کتابخانه‌های عمومی می‌توانند ازطریق سامانه samanpl.ir کتاب مورد نیاز خود را درخواست دهند.

عاطفه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از تصمیم ستاد استانی و کشوری مبارزه با کرونا اجازه ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی صادر شد، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت کتابخانه‌های در استان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی است و از مخزن‌های کتابخانه به صورت در بسته استفاده می‌شود.

وی افزود: جوانان و نوجوانان می‌توانند برای دریافت کتاب از کتابخانه‌ها به سامانه www.samanpl.ir مراجعه کنند و شماره درج شده را برای ما ارسال کنند و کتاب‌ها در صورت موجود بودن در کتابخانه‌ها برایشان ارسال شود.

زارعی با بیان اینکه افراد می‌توانند به مدت یک ماه کتاب‌ها را به صورت امانت نزد خود نگه دارند، ادامه داد: کتاب‌ها پس از باز گرداندن به کتابخانه برای مدت زمان کوتاهی قرنطینه و ضد عفونی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مورد تمدید کارت عضویت در کتابخانه‌ها، اظهار کرد: بعد از تعطیلی کتابخانه‌ها از سوم اسفندماه سال قبل تا ۲۸ اردیبهشت ماه کارت‌های عضویت به صورت اتوماتیک به مدت  چهار ماه تمدید شد.

زارعی با بیان اینکه در دوران قرنطینه بر اساس مناسبت‌های موجود مسابقاتی برگزار کرده‌ایم، گفت: تاکنون برنامه‌هایی مانند سالروز عملیات مرصاد و عید غدیر خم بر گزار شده و با راه‌انداری محفل ادبی هگمتانه "ده شب و  ده محفل " برگزار شد که شب پنجم آن به استان همدان اختصاص داده شده و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر جشنواره کتابخانه رضوی به اتمام رسیده است، یادآور شد: این مسابقات به صورت الکترونیکی در سایت رضوی و به صورت چهار گزینه‌ای شکل گرفته و  مسابقاتی هم برای کودکان به صورت نقاشی، روزنامه دیواری و... در نظر گرفته شده بود.

زارعی بیان کرد: زمان‌بندی برای مراجعه به کتابخانه در نظر گرفته‌ شده است و تعداد محدودی از افراد می‌توانند در سالن مطالعه با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشته باشند، هم اکنون نیز برنامه‌های فرهنگی و نشست‌ها به صورت مجازی درحال فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱۴ کتابخانه در سطح استان فعال است که ۴۴ کتابخانه روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و مابقی کتابخانه شهری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha