• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403041309071
  • خبرنگار : 71974

اعتراض تعدادی از روسای دانشگاه‌ها به ادعاهای پزشکیان/ از اعتبار نهادهای علمی دفاع کنید

اعتراض تعدادی از روسای دانشگاه‌ها به ادعاهای پزشکیان/ از اعتبار نهادهای علمی دفاع کنید

تعدادی از روسای دانشگاه‌های سراسری کشور در نامه‌ای به دو وزیر علوم و بهداشت اعتراض خود را به برخی از اظهارات مطرح شده از سوی مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره شب گذشته اعلام کردند.

به گزارش ایسنا،‌ در متن این نامه آمده است:

بسمه تعالی دانشگاه مبدأ تمام تحولات است. (امام خمینی (ره))

جناب آقای دکتر زلفی‌گل، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر عین‌اللهی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم همان‌گونه که استحضار دارید، اساتید محترم دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها، در سایه جهاد علمی و نقش‌آفرینی در عرصه جامعه و حکمرانی، دانشگاه‌ها را از نسل اول ارتقاء داده و در آستانه ورود به نسل چهارم قرار داده‌اند، به‌گونه‌ای که دانشگاه توانسته است از طریق ارتباط گسترده با جامعه و صنعت در تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به ایفای نقش مؤثر در رشد و پیشرفت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی بپردازد. کمترین مؤلفه این تحول بنیادین در آموزش عالی جمهوری اسلامی، تشکیل پارلمان متخصصین دانشگاهی به‌عنوان اتاق فکر حکمرانی قوای سه‌گانه است. تا با روش‌های عالمانه به تدوین و ارزیابی برنامه‌ها بپردازند.

متأسفانه در مناظره انتخاباتی مورخ ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳، جناب آقای دکتر پزشکیان در اهانتی آشکار تمامی اساتید دانشگاه‌ها را متهم به ناتوانی در تدوین برنامه برای دولت نمودند. حال آنکه تمامی روش‌ها و اصول برنامه‌ریزی، مدل‌سازی سیستم‌های کلان در دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی و نظریه‌پردازی قرار می‌گیرد و نمونه‌های فراوانی از تدوین برنامه برای سازمان‌های اجرایی کشور در سابقه دانشگاه‌های کشور موجود است. انتظار می‌رود که مسئولین آموزش عالی کشور مجدانه از حیثیت و اعتبار نهادهای علمی و توانمندی آن‌ها در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی دفاع نموده و مانع تضعیف و به حاشیه راندن دانشگاه‌ها در عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری کشور شوند.

و العاقبة للمتقین

جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌های تهران، شریف، علم و صنعت ایران، اصفهان، شیراز، تبریز، یزد، علامه طباطبائی، کرمان، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، بین‌المللی امام خمینی (ره)، فردوسی مشهد، بوعلی سینای همدان، الزهرا (س)، کردستان، مازندران، گلستان، لرستان، صنعتی اصفهان، بیرجند، شهید مدنی، محقق اردبیلی، شهید باهنر کرمان، شهرکرد، شاهد، زنجان، پیام نور، شهید چمران اهواز، گیلان، ایلام، خوارزمی، تربیت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، قم، سمنان، حکیم سبزواری، ارومیه، کاشان، رازی کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی تهران، هرمزگان و اراک.

رونوشت:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه

نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رستمی

رؤسای محترم دانشگاه‌های سراسر کشور

ملت شریف ایران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۱:۲۵

اقای پزشکیان سالمند است و سابقه کار او در نظام سلامت به سه دهه قبل بر می گردد و نظرات و تجربیات و تفکرات ایشان قدیمی است و بر اساس دانش روز و اطلاعات به روز سیستم نیست، لذا در صورت رای آوردن میخواهد همان تفکرات سه دهه قبل را پیاده کند که دیگر زمان آن گذشته است. در مورد سایر مقوله ها که اصلا برنامه ندارند.

avatar

سلام ملت شریف ایران ما دیگر وقت آزمون وخطا نداریم بیایید هوشمندانه انتخاب ریاست جمهوری1403به سرانجام برسانیم8سال به انتظار برجام بودیم تا شاید دشمن به رحم آید اشتباه کار انسانی است ولی تکرار آن خیر رای ما دکتر جلیلی

avatar

آقای پزشکیان هنوز در سی سال گذشته سیر میکنند...اونوقت میخاد رییس جمهور بشه!!

avatar
دیروز ۱۴:۲۶

آنچه که عیان هست چه حاجت به بیان هست . چهل میلیون نفری که رای ندادن ثابت کردن ادعاهای شما را که برنامه های شما با این افراد نخبه شما چه روزی سر کشور و مردم آورده که حاضر نبودن بیای سر صندوق. چون اعتماد ی ندارن به برنامه های شما . از مردم رای گیری کنید و سوال کنید تا دوباره به شما ثابت شود . گرانی و اقتصاد راکد و هر روز تحریم و خالی شدن سفره های مردم نشانه برنامه های شماست . از خود تعریف کردن یعنی اشغال خوردن . تعریف عروس باید مادر شوهر کنه . تعریف مسول کارآمد و مدیر را باید مردم کنند نه خود مدیر و اطرافیانش

avatar
دیروز ۱۶:۰۴

پزشکیان تو این مدت به کی توهین نکرد؟