• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99032717258
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد:

۲۸ روستای اسدآباد تحت پوشش آبفا نیست

۲۸ روستای اسدآباد تحت پوشش آبفا نیست

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: ۲۸ روستای اسدآباد تحت پوشش آبفا نبوده و باید کلیه تأسیسات آبرسانی این روستاها بهسازی و نوسازی شود.

علی‌اکبر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از ۲۸ بهمن ماه سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد جمعیت روستایی اسدآباد شامل ۷۴ روستا تحت پوشش شرکت آبفا بوده که کمتر از ۲۰ درصد از تأسیسات آبرسانی این روستاها فرسوده است و نیاز به بهسازی دارد.

وی فرسودگی تأسیسات آبرسانی روستاهایی که تحت پوشش آبفا نیستند را بیشتر از ۸۰ درصد برشمرد و افزود: این روستاها باید درخواست تحت پوشش قرار گرفتن را ارائه کرده تا براساس نظام نامه شرکت آبفا در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد و در اولویت اعتباری قرار بگیرند تا در تأسیسات این روستاها تأمین، تجهیز، انتقال و توزیع عملیات اصلاحی و نوسازی انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه کلرزنی آب در کلیه روستاهای تحت پوشش اسدآباد در حال انجام است، خط قرمز شرکت های آب و فاضلاب را سلامت آب برای مشترکان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای تحت پوشش این شهرستان ۱۰۰ درصد بوده و مطلوبیت کلرسنجی آب شرب روستاهای تحت پوشش اسدآباد نیز بیش از ۹۸ درصد است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در سطح روستاها اظهار کرد: متأسفانه به علت کمبود اعتبارات و مضایق بودجه ای، نرخ بالای فرسودگی تأسیسات آبرسانی، تورم و افزایش هزینه های اجرایی و بهره برداری از تأسیسات، توسعه و به روز رسانی تأسیسات آبرسانی همگام با تغییر سبک زندگی روستائیان انجام نگرفته و شکل فعلی، تحمل مردم درباره کمیت و کیفیت آب شرب در دسترس کاهش پیدا کرده که این امر یکی از عمده ترین مسائل درگیر امور آبفا این شهرستان است.

رحمانی با اشاره به افزایش دما در روزهای آینده و شیوع کرونا از افزایش مصرف آب در شهر و روستاهای اسدآباد خبر داد و از مشترکان درخواست کرد ضمن رعایت صرفه جویی در مصرف از مصارف آب در سایر بخش ها از جمله ساخت و ساز و بنایی خودداری کنند و در صورت مشاهده در مرحله اول اخطار و در صورت ادامه انشعاب مشترک قطع خواهد شد.

وی درباره انشعابات غیرمجاز نیز هشدار داد پیمایش روستا به روستا آغاز شده و در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، خاطی به طور حتم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در پایان از مشترکین اسدآبادی درخواست کرد به منظور خدمات رسانی مطلوب تر نسبت به پرداخت قبوض آب بها خود در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha